Pastor Maldonado (VEN) Lotus F1 E23 and Jolyon Palmer (GBR) Lotus F1 E23 Test and Reserve Driver leave the pits.
Belgian Grand Prix, Friday 21st August 2015. Spa-Francorchamps, Belgium.
Vágólapra másolva!
Nem sikerült megoldást találniuk a Charles Pickel kialakult konfliktusra, de így is elszállíthatták a felszerelésüket Belgiumból, és azt állítják, részt vehetnek majd az Olasz Nagydíjon.
Két év után először állhatott a Lotus egyik versenyzője dobogón a Forma-1-ben, és Romain Grosjean 3. helyének értékét tovább növelte, hogy ismét komoly anyagi, sőt újabban jogi problémák merültek fel az enstone-i istálló háza táján. A múlt pénteken híre ment, hogy a csapat felszerelését a belga hatóságok lefoglalhatják, miután korábbi tesztpilótájuk, Charles Pic keresetet nyújtott be ellenük, mert tavaly nem biztosították számára a szerződésben rögzített számú tesztnapot.
A Lotus menedzsmentje ezért az egész péntek éjszakát a bokszban töltötte, és csupán az FIA méltányosságának volt köszönhető, hogy ezért nem vontak le tőlük egyet a szezon során rendelkezésre álló két jokerből, amikor a csapat tagjai meghosszabbíthatják munkanapjukat a versenyhétvége során. Vasárnap a leintés után még nem lehetett tudni, hogy mi lesz a Lotus felszerelésének sorsa, de a csapat autói szerdán elhagyhatták Belgiumot, és visszaszállíthatták őket az angliai bázisra.
A Sky Sports úgy értesült, hogy Pic és a csapat jogvitája továbbra sem rendeződött, és a Lotusnál bíznak abban, hogy az Olasz Nagydíjon való részvételük nincs veszélyben. Az FIA egyelőre csupán megfigyeli a helyzetet, de aggódik, hogy az F1 megítélése sérülhet, ha a Lotus ismét hasonló helyzetbe keveredik. Erre van esély, hiszen a Hungaroringen a Pirelli visszatartotta a csapatnak szállított gumikat a kifizetések késése miatt, és néhány héttel ezelőtt egy beszállítójuk is felszámolási eljárást kezdeményezett ellenük.
A veterán F1-es szakblogger, Joe Saward szerint nem kizárt, hogy a Lotus nemsokára formálisan tényleg csődbe megy, de úgy véli, ennek a legvalószínűbb forgatókönyve az, hogy már előre elkészül egy mentőcsomag, amelynek része lehet a Renault beszállása is. Saward úgy tudja, a franciák továbbra is a Lotus felvásárlását mérlegelik, míg a Force Indiával kapcsolatos pletykák valószínűleg Vijay Mallya tárgyalási pozícióját erősítik egy másik potenciális vevővel szemben, ami az Aston Martin lehet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!