Már az időmérő előtt hátrányba kerültek a McLaren versenyzői, miután motorcsere miatt jelentős büntetéssel sújtották őket a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportfelügyelői. A Honda a nyári szünetben három fejlesztési zseton elhasználásával javított a motorján, a nagyobb teljesítménynek azonban ára van: Fernando Alonsónak és Jenson Buttonnak a mezőny végéről kell indulnia Spában.
Alonsóra 30 rajthelyes büntetés vár, amiért beszerelték az idei hetedik belső égésű motort az autójába, valamint megkapta az ötödik turbófelöltőt, a hetedik MGU-H-t, valamint a hatodik MGU-K-t és vezérlőelektronikát.
Button sem járt sokkal jobban: ő a turbófeltöltőből és az MGU-H-ból már a nyolcadikat használja, a belső égésű motorból és az MGU-K-ból pedig a hetediket, ezért összesen 25 hellyel fogják hátrasorolni. A két McLaren így összesen 55 rajthelyes büntetést kap majd, amivel az Osztrák Nagydíjon saját maguk által felállított, 50 helyes rekordot is megdöntik.
A két versenyző valószínűleg további büntetéseket is kap majd, mert a Honda a pénteki szabadedzések után újra hozzányúl a motorokhoz. Ennek azonban már nem lesz sok jelentősége, hiszen egy szabályváltozás után a rajtrács végére sorolás a legsúlyosabb kiosztható büntetés, a versenyen már nem várnak rájuk további szankciók.
A McLarenek egyébként a pénteki szabadedzéseken gyengén muzsikáltak a nagy motorerőt igénylő spái pályán, délután csak a két Manort tudták megelőzni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!