Nyílt titok, hogy a Renault komolyan foglalkozik a Lotus visszavásárlásának gondolatával, és e kapcsán Cyril Abiteboul, a franciák F1-es programjának vezetője a Motorsport.com-nak kijelentette, hogy a költséghatékonyság érdekében fiatal pilóták kinevelésére is figyelmet fordítanának. „Elég megnézni, a pilóták fizetését egy olyan csapatnál, mint a Mercedes, illetve a Red Bullnál vagy a Toro Rossónál” – kezdte.
„Szerintem a Red Bull/Toro Rosso fizetések töredékei annak, amit a Mercedes pilótái kapnak, és ez fantasztikus. Ez leckét ad nekünk arra vonatkozóan, hogyan végezzük jobban a munkánkat. Azt biztosan tudjuk, hogy együléses autókkal akarunk versenyezni, lehetőleg az F1-gyel a csúcson. Ezt viszont sokkal költséghatékonyabban kell végeznünk úgy, hogy jobban szolgálja az üzletmenetünket, és a marketing tevékenységünknek a jelenleginél sokkal jobbnak kell lennie” – magyarázta.
Abiteboul kijelentette, hogy „nagy rajongója” a tehetségkutató programoknak, amelyek között korábban a Renault is részt vett, bár elismerte, hogy „talán túl sok” versenyzőjük is volt. Rámutatott, hogy a Renault számára elsősorban akkor előnyös egy pilóta felkarolása, ha később az F1-ben is az ő színeikben versenyez, nem elég, ha a pályafutása során Renault-k volánja mögött is sikereket ér el.
Jobb a megtérülés, ha elmondhatjuk, hogy mi fedeztük fel (Fernando) Alonsót, mintha rámutatunk, hogy Lewis Hamiltonnak mi tettük lehetővé, hogy formulaautó volánja mögé üljön
(a Formula Renault-ban). Ha körbekérdezünk a paddockban, még azok is azt mondják, hogy Fernando jobban kötődik a Renault-hoz, akik jól ismerik Lewis pályafutását. Erre kell építenünk, ezért is hiszek nagyon a tehetségkutató programokban.”
A Renault viszont amit az egyik oldalon ad, azt várhatóan a másik oldalon elveszi: az Autosport még a Magyar Nagydíj alatt kész tényként közölte, hogy a franciák már jövőre megvonják a támogatásukat a World Series by Renault fő attrakciójától, Formula Renault 3.5-től, és a továbbiakban csak a Renault Sport Trophy-t és a Eurocup Formula Renault 2.0-t támogatják. Abiteboul a Motorsport.com-nak még csak valószínű forgatókönyvként említette a WSR lefejezését.
„Egy nagyon költséges formátum foglyaivá váltunk” – mondta a Magyarországon is népszerű WSR-ről. „Ez egy fantasztikus rendezvény, ami nagy közönséget vonz, de az a baj, hogy minden néző pénzbe kerül.
Szenzációs, hogy néhol 100 ezer néző is kilátogat bizonyos eseményekre, de ehhez költség is tartozik, és nem vagyok biztos abban, hogy ezeket a látogatókat képesek vagyunk az autós üzletágunk ügyfeleivé változtatni.
Ezt kell jobban csináljuk” – magyarázta.
A döntés nem jelenti automatikusan a WSR végét, de Abiteboul utalt arra, hogy az egész rendezvény-sorozat veszélybe kerülhet, és a versenynaptár átalakítása is felmerülhet. A Renault stratégiája a hamarosan ismét létrejövő Forma-2 miatt alakul át. A Motorsport.com szerint a sorozat várhatóan a GP2 alapjain éled újjá, és a Renault is szerepet kíván vállalni benne.
A döntésünk része, hogy egy adott ponton, talán jövőre, talán később, leállunk a (Formula Renault) 3.5 promóciójával
a sorozatok helyzetének változása, és az FIA, valamint a GP2 között valószínűleg létrejövő megállapodásból adódóan” – mondta Abiteboul. „Ha ez megtörténik, talán azt jelenti, hogy a 3.5 már jövőre átalakul, ami szerintem a legjobb forgatókönyv lenne, mert az átmeneti időszakok senkinek sem kedveznek. Jobb lenne gyorsan átállni az új világrendre, de a kiinduló pont az, hogy mi történik az FIA és a GP2 között.”
A Renault Sport közleményben tudatta, hogy tárgyalnak a Formula Renault 3.5 eredeti promóterével, az RPM-mel a sorozat további fenntartása ügyében. A francia gyár közleménye megerősíti, hogy a WSR másik két kategóriáját továbbra is támogatni kívánják, és „a World Series by Renault új formátumán” dolgoznak. Az Autosportnak egy névtelenségbe burkolózó jelenlegi csapatfőnök azt mondta, hogy minden istálló maradni kíván a sorozatban, amelynek vezetését a korábbi F1-es pilóta édesapja, idősebb Jaime Alguersuari veheti át.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!