Egy hamarosan megjelenő, a Forma-1 történetének valamennyi pályáját bemutató könyv apropóján James Allen szakújságíró megszavaztatta a blogján, hogy az olvasói melyik helyszíneket szeretik a legjobban. Habár az eredmény nem reprezentatív, mivel több mint nyolcezren nyilvánítottak véleményt, mindenképpen tanulságos.
A lista eleje nem különösebben meglepő: a szavazás résztvevőinek 19,27 százaléka számára a belgiumi Spa-Francorchamps az etalon, majd 10,34 százalékkal a jelenleg is veszélyeztetett Monza, aztán Szuzuka, Silverstone és Monaco következik – egytől egyig a Forma-1 tradicionális pályái. Íme, az első húsz rangsora, amelyre 0,92 százalékos indexével épp ráfért a Hungaroring:
Feltűnő, hogy milyen sok, a versenynaptárból már régen kiesett pálya maradt népszerű, köztük Imola, Brands Hatch és Watkins Glen. Ha csak a jelenlegi helyszíneket vesszük figyelembe, a lista így alakult:
A Hungaroring így már valamelyest jobban szerepelt, és a sportszerűség kedvéért illik megjegyezni, hogy kanyargós, az előzéseket a fáma szerint jelentősen megnehezítő vonalvezetése ellenére rendszerint izgalmasabb futamokat produkál, mint például Monza, amelynek ugyanakkor a történelme és varázslatos atmoszférája elvitathatatlan.
Hermann Tilke kreációi még mindig ijesztően népszerűtlenek, holott gyakorlatilag a versenynaptár felét teszik ki: Austin 2,4 százalékos eredménye még elfogadható, azon túl viszont csak az időközben már használtautó-parkolóvá visszaminősített Isztambul és Szingapúr került 1 százalék fölé. Sanghajt, Koreát és Szocsit még a szavazásban résztvevők egy ezreléke sem nevezte a kedvencének.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!