A Sauber és a Force India panaszt tett az Európai Uniónál, mert kifogásolják, hogy az F1-ben bizonyos istállók (a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, a Williams, és a Red Bull csapatai) bónuszhoz jutnak a kereskedelmi bevételekből, így szerintük „sportszerűtlen és törvénytelen” előnyhöz jutnak, amivel előre lefutottá teszik a világbajnokság kimenetelét. A két független csapat abban bízik, hogy egy esetleges EU-s vizsgálat kikényszerítheti a bevételek igazságosabb elosztását.
„Mi senkit sem bíztattunk arra, vagy tartottunk vissza attól, hogy bármit is lépjen” – jelentette ki Ecclestone az Autosportnak. „Arra való az Európai Unió, hogy ilyen ügyekkel foglalkozzon. (A csapatoknak) meg kellett próbálniuk ezt, hiszen ha sikerrel járnak, az jó nekik, ha pedig nem, akkor sem kerül semmibe” – vélekedett a brit üzletember, aki már csaknem egy éve, a Caterham és a Marussia csődje óta a napirendjén tartja a Sauber és a Force India fenyegetését.
„Végül is a csapatok azt mondják, hogy túl sok pénzt adunk egyeseknek, és nem eleget másoknak” – magyarázta. „Viszont az egész úgy történt, hogy mindenki tudta, mit fog kapni, és mi fog történni, amikor aláírták a teljesen egyértelmű szerződéseket. Úgy tűnik, meggondolták magukat, de emiatt egyáltalán nem hibáztatom őket” – jelentette ki Ecclestone.
Egy esetlegesen meginduló vizsgálat kedvezőtlen kimenetele esetén az éves forgalom 10%-a róható ki büntetésként, ez a Forma-1 esetében a tavalyi adatok alapján 106 millió font lenne, emellett az EU kötelezhetné a jogtulajdonost a döntéshozási mechanizmus átalakítására. Ez inkább a jelenleg előnyös feltételeket élvező istállóknak fájna, úgyhogy Ecclestone nem is aggódik emiatt. „Valakinek meg kell vizsgálnia, és el kell döntenie, hogy az aláírt szerződések érvényesek-e, tartsuk magunkat hozzájuk, vagy változtatni kell rajtuk. A mi szempontunkból ez semmilyen különbséget nem jelent” – közölte.
Ecclestone azért lehet ilyen nyugodt, mert bár a büntetés összege jelentősnek tűnik, ő még jól is járhat azzal, ha az EU a jelenlegi szerződések felbontását írja elő, és új feltételekről állapodhat meg a csapatokkal. Ez nem mondható el az FIA-ról, amelynek a sportban szintén van egy csekély, 1%-os tulajdonrésze, de nincsenek olyan forrásai, mint a többi félnek. A többségi tulajdonos CVC vezetése viszont nem aggódik, mert Ecclestone előre tájékoztatta Donald Mackenzie-t, a vállalat ügyvezetőjét.
„Figyelmeztettem, hogy ez fog történni, és ugyanúgy érez, mint én. Nem csalódott vagy dühös” – mondta Ecclestone a befektetőcsoport elnökéről, aki tavaly személyesen is megnyugtatta a bojkottal fenyegetőző istállókat, de végül nem állapodott meg velük. „Számítottam erre a bejelentésre. A panaszosok előre értesítettek, úgyhogy minden rendben van. Nincs dráma” – jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!