Egy vagyont veszíthet a Red Bull a Renault kirúgásával

Forma-1, Red Bull, Magyar Nagydíj
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 24: Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drives during practice for the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 24, 2015 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150724-00418 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Két jelentős szponzor is távozhat a Red Bulltól, ha a szerződés lejárta előtt megszabadulnak a Renault erőforrásoktól, és mivel a Mercedes nem ad nekik motort, újabb partnerek csatlakozásától is eleshetnek. A Renault-hoz köthető Infiniti és Total a gyári istállóhoz pártolhat át.

Egyre biztosabb, hogy a Red Bull és a Renault szakítása a Forma-1-ben egyik fél számára sem lesz áldozatoktól mentes. Az energiaital-birodalom istállója nemrég jelezte a francia autógyárnak, hogy egy évvel a motorszállítói szerződésük lejárta előtt felmondják az együttműködést, amit a Renault a hírek szerint vonakodva elfogadott, miközben keresik a csődközeli helyzetbe került Lotus csapat visszavásárlásának lehetőségét.

A Red Bull menedzsmentje műszaki szempontból megváltást vár a Renault száműzéséből, de motorszállítójuk lecserélését az istálló bankszámlája alaposan megszenvedheti. Az Auto Motor und Sport értesülése szerint két, Renault-hoz köthető szponzor, az Infiniti autógyár és a Total nevű olajcég is távozni fog Milton Keynes-ből, így – valószínűleg túlzó – előrejelzésük szerint akár 88 millió dollár bevételkieséssel is számolhatnak jövőre.

Az Infiniti a Red Bull névadó szponzora Forrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

A német szaklap úgy tudja, a Red Bull arra hivatkozva mondja fel az eredetileg 2016 végéig szóló szerződést, hogy a Renault motorjai nem „korszerűek”, ami írásban foglalt elvárás lehet a csapat részéről. Ez láncreakciót indíthat el, hiszen a Renault-Nissan szövetség egyik kisebb márkájaként az Infiniti szinte biztosan lojális marad az anyacéghez, az Elf-Total pedig évtizedek óta a Renault gyári partnere.

A Motorsport.com szerint az Infiniti menedzsmentje korábban azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy a márka akkor is a Red Bull szponzora maradjon, ha az piaci versenytársuk, egyben ipari partnerük, a Mercedes erőforrásaira vált, de a jelenleg is élő szerződésük megkötése óta átalakult a japán autógyár vezérkara, és manapság már inkább a Renault-t irányító Carlos Ghosn szavára hallgatnak, aki a várhatóan újjáéledő gyári Renault szponzori körében látná szívesen az Infinitit.

A Red Bull az Aston Martint is elbukja

A Brit Nagydíjon felmerült, hogy az Infiniti korábbi vezetője, Andy Palmer jelenlegi munkáltatóját, az Aston Martint is behozná a Forma-1-be egy Mercedes motort használó csapat szponzoraként. Bár Palmer a Force India vendégeként jelent meg Silverstone-ban, a pletykák rögtön egy esetleges Red Bull-Mercedes házasság támogatójaként emlegették az Aston Martint, különösen annak fényében, hogy Adrian Newey már dolgozik egy sportautó tervein a brit sportautó-gyár számára.

A Mercedes viszont Monzában kikosarazta a Red Bullt, így gyakorlatilag a Ferrari az egyetlen ésszerű választásuk, ha tényleg kiadják a Renault útját, ami kizárja az olaszok közvetlen versenytársaként ismert Aston Martin szerepvállalását. Palmer korábban elismerte, hogy vállalatuk nem elég tőkeerős egy F1-es programhoz, de továbbra is keresik a lehetőséget, hogy az F1-ben is felvehessék a versenyt a Ferrarival. Ehhez a Williams és a Force India autóin való megjelenés nyithat utat.

Andy Palmer az Infinitit már bevezette a Forma-1-be, most ugyanerre készülhet az Aston Martinnal is Forrás: Nissan

„Csapatként mindig új lehetőségek után kutatunk, és az Aston Martin nagyszerű márka, egy remek brit márka” – nyilatkozta Claire Williams, aki elárulta, hogy az autógyár elsősorban a Force Indiával egyeztet, és a Williams nem tervezi, hogy visszaszorítsa jelenlegi motorszállítójának megjelenését az Aston Martin előnyére. „Erről egyáltalán nem tárgyalunk. Elégedettek vagyunk a Mercedes márkával kialakított együttműködésünkkel.”

Williams azt viszont nem tagadta, hogy további szponzori forrásokat kíván bevonni a csapat működtetésébe. „Ha valaki azt mondja, hogy szponzorálni szeretné a csapatunkat, és ad 10 millió fontot, két kézzel kapni fogok utána. Nem fogjuk viszont kiárusítani magunkat. Szükségünk van a 10 millióra is attól még, hogy 40-et akarunk, hiszen fenn kell tartanunk a csapatunk működését” – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!