Az utcai pályákon gyakran küszködnek a Williams autói, és ez egyelőre Szingapúrban sincs másként. Az éjszakai verseny időmérőjén Valtteri Bottas mindössze a 7., Felipe Massa pedig csupán a 9. rajtkockát érdemelte ki, de mindketten számítottak a viszontagságokra, és bíznak benne, hogy a vasárnapi futamon így is értékes pontokat szerezhetnek. Bottas optimista maradt.
„A pénteken látottak után ez egy jó rajthely holnapra” – jelentette ki. „Mindig is tudtuk, hogy kihívást fog jelenteni ez a verseny, és a javulásunknak köszönhető, hogy mindkét autónk bejutott a legjobb 10 közé. Elégedett vagyok a körömmel, szerintem mindent kihoztam az autóból, úgyhogy ez egy jó eredmény. A versenyen bármi megtörténhet, mi pedig lecsapunk a lehetőségekre, úgyhogy még minden nyitott” – magyarázta a finn.
Massának számára kalandosan alakult az időmérő, hiszen majdnem kiesett a Q1-ben, mindössze egy későn futott, 14. helyet érő idővel jutott tovább. Utána különösebb gond nélkül befért a legjobb 10 közé is, viszont a Q3-ban megint nem jött ki neki a lépés, így csupán Romain Grosjeannál volt gyorsabb. Több tényező is ellene dolgozott, de úgy véli, a futam még így is alakulhat jól számára.
„Nem volt könnyű az időmérő. Elkövettem egy hibát a Q3-ban, időt vesztettem, ami nélkül néhány hellyel előrébb végezhettem volna. A Q3-ra már csak egy új gumiszettem maradt, úgyhogy mindent megpróbáltam, talán kicsit túlzásba is vittem. Végül is elérhettem volna jobb rajthelyet, de ez amúgy sem egy fantasztikus pálya számunkra, szóval arra koncentrálunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a holnapi versenyből” – nyilatkozta a brazil, akit Bottas szerint súlyosan alulértékelnek.
A Williamsnél megszokott, hogy pénteken nem foglalkoznak a köridőkkel, és gyakran elő is fordul, hogy ennek ellenére szombaton már az élmezőny közelében autóznak, ez viszont most nem történt meg. Ez lehetőséget teremtett a Ferrari és a Renault motorjait használó csapatoknak, hogy átvegyék a vezetést, de Rob Smedley a saját házuk táján kereste a megoldást.
„Tegnap éjjel dolgoztunk az autón, hogy biztosan bejussunk a Q3-ban, és a középmezőny előtt maradjunk, de nekünk nem itt kellene tartanunk” – jelentette ki a Williams vezető versenymérnöke. „Mindenkinek keményen kell azon dolgoznia, hogy az ilyen helyzeteken javítani tudjunk. A mai időmérőn futottunk néhány meglehetősen rendellenes kört, ami rámutat, hogy a gumikezelésnek milyen nagy szerepe van. A jó hír az, hogy ez egy hosszú verseny, amelyen sok pontot összegyűjthetünk, és meg is próbálunk annyit szerezni, amennyit csak lehet.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!