Ahogy egy korábbi szabályváltoztatási javaslatban már felvetődött, a csapatok a következő szezontól jó eséllyel beleszólhatnak abba, milyen gumitípust használjanak egy adott nagydíjon. Teljesen szabadon ugyan nem dönthetnek, de az Autosport birtokába jutott tervezet szerint lehetőségük nyílhat rá, hogy a készletből maguk válasszák ki az egyik keveréket.
Ennek menete így nézhet ki: a Pirelli az eddigi kettő helyett három száraz pályára való gumikeveréket kínál a versenyekre, és meghatározzák, hogy ezek közül melyiket kell mindenképp használni.
A csapatok a maradék kettőből választhatják ki a másik típust,
és a futamokon továbbra is mind a kettőt fel kell rakniuk az autókra (amennyiben nem esik az eső). Arról egyelőre nincs információ, hogy már a nagydíjhétvége előtt le kell-e tenni a voksot, vagy az edzéseken ki lehet próbálni mindhárom keveréket.
A szabálymódosítási javaslattal eddig csak a Stratégiai Munkacsoport értett egyet, a hivatalos bevezetéshez előbb az F1 Commissionnek, majd a Motorsport Világtanácsnak is rá kell bólintania. Utóbbi szeptember 30-án fog ülésezni Párizsban.
A Pirelli egyúttal bővíti a palettáját, és
bevezet egy ötödik, "ultralágy" keveréket, amely az eddigi szuperlágynál is egy fokkal puhább.
Ez például Monacóban vagy Szingapúrban kerülhet be a választékba.
Az abroncsok megnevezése várhatóan A-tól E-ig terjed majd - hasonlóan az 1980/90-es években használt szisztémához, amikor az ábécé sorrendjében jelölték az egyre puhább keverékeket -, és az egyszerűség kedvéért az egyes hétvégéken használható típusokat lágy/közepes keménységű/kemény névvel illetik. Az Autosport információi szerint a Pirelli konzervatívan határozza meg az egyes hétvégén kötelezően használandó keveréket, és a csapatokra bízzák, hogy mit vállalnak be a másikkal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!