Mercedes driver Lewis Hamilton (front L) of Britain leads the pack at the start of the Formula One Japanese Grand Prix in Suzuka on September 27, 2015. AFP PHOTO/Toru YAMANAKA
Vágólapra másolva!
Ennek ellenére Toto Wolff szeretné, ha a Red Bull maradna a világbajnokságban, de nagyon érdekes ötletnek tartja a harmadik autók bevezetését. Erre viszont csak akkor jön el az idő, ha nincs más megoldás.
A Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Toto Wolff ismét kijelentette, a Forma-1 nem omlik össze, ha a Red Bull fenyegetése vagy a Lotus anyagi problémái miatt a mágikus 20 alá zuhan a mezőny létszáma. Wolff szerint a harmadik autók benevezése lenne a megfelelő lépés, de leszögezte, hogy ez csak akkor merülhet fel, ha elkerülhetetlen az ellenfelek számának csökkenése.
„Ha egy csapat kiszáll, és a Lotus miatt erről folytattunk tárgyalásokat, a megoldás az, hogy harmadik autókkal töltjük fel a rajtrácsot” – jelentette ki. „Személy szerint én ezt nagyon izgalmas ötletnek tartom. Jobb lenne, ha a Red Bull a sportban maradna, és harmadik autókkal akár 27-28 fős is lehetne a rajtrács úgy, hogy izgalmas, fiatal pilóták is részt vennének a versenyeken. Ez azonban a vészforgatókönyv. Az első számú prioritás, hogy mindenki a sport részese maradjon.”
A Red Bull és Bernie Ecclestone pont abban bízott, hogy a Mercedes figyelembe veszi majd a sportág érdekeit, és jövőre ellátják motorokkal az egyik legnagyobb ellenfelüket, de Wolff végül meggyőzte a gyártó felsővezetését, hogy ez nem kedvezne a tavalyi és várhatóan az idei világbajnokságot is megnyerő Ezüstnyilaknak. Ezzel hozzájárulnak ahhoz, hogy a Red Bull egyre határozottabban fontolgatja a kiszállást az F1-ből.
„Az ember nem tekinthet el attól, hogy ez egy platform, amely szereplőket és versenyhelyzetet igényel” – magyarázta Wolff. „Erős csapatokra van szükség, és ezt figyelembe is vettük. A Red Bull menő márka, jót tesznek a Forma-1-nek, de közben magunkra is oda kell figyelnünk, és a csapatunk teljesítménye elsőbbséget élvez. Úgyhogy amikor el kell dönteni, hogy a sport érdekét vagy a csapatunk szempontjait részesítjük előnyben, egyértelmű, hogy a saját versenyképességeinket helyezzük előtérbe.”
A Red Bull a Renault-val járna a legjobban
Mivel a Red Bullnak gyakorlatilag senki sem akar versenyképes motort adni, Bob Fernley, a Force India csapatfőnök helyettese úgy véli, mégis a Renault-val kellene maradniuk. „Szerintem mindkét fél, a Renault és a Red Bull is hibázott, meg kellene próbálniuk túllépni ezen” – mondta az F1i-nek. „A Renault motor képes lenne sokkal jobb teljesítményt nyújtani, ahogy a Ferrarinak is sikerült. Talán némi segítséghez juthatnának a Mercedestől, ahogy a Ferrari is kapott” – vélte.
A Force India és a Sauber vezetése is kihasználta az alkalmat, hogy a Red Bull helyzete kapcsán kritizálja Bernie Ecclestone-t és az általa kötött, egy esetleges EU-s vizsgálat tárgyát képező kétoldalú szerződéseket, amelyek valószínűleg meggátolnák a Red Bull kiszállását az F1-ből. Azt csak sejteni lehet, milyen súlyos következményei lennének annak, ha a vállalat tényleg távozna az F1-ből. Monisha Kaltenborn mindenesetre nem aggódik: „2008-10 között nagyobb válságban voltunk, amikor az autógyártók távoztak, és azt is túléltük” – mondta az F1i-nek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!