Feltűnően sok problémája akad a Williamsnek a kerékcserék során az idei futamokon. Rendszeresen előfordul, hogy a szerelőknek meggyűlik a bajuk a kerekek rögzítésével, és Belgiumban egy amatőr hibát is vétettek, amikor Valtteri Bottas autójára – szabálytalanul – eltérő keverékű abroncsokat tettek fel. A grove-i istálló vezető versenymérnöke, Rob Smedley szerint már látják a fényt az alagút végén, de továbbra is elégedetlen a helyzetükkel.
„Teszünk előre lépéseket” – jelentette ki a brit mérnök, majd a Japán Nagydíjon felmerült hibára utalva hozzátette: „A korábbiaktól eltérő okok segítették elő, hogy Kimi (Räikkönen) Valtteri elé tudott ugrani. Nem reagáltunk elég gyorsan az utolsó gumiszett felszerelésekor ahhoz, hogy magunk mögött tarthassuk. Ez nagy csalódás volt, meg kell vizsgálnunk az okát. Nem léphetünk rajta túl csak úgy, javulnunk kell.”
Smedley elismerte, hogy a kerékanyák „viszonylag rendszeresen” gondot okoznak a szerelőknek, mert megszorulnak, ezért nehéz eltávolítani őket, de Japánban egyéb problémáik is adódtak, ezért „a verseny után megszokottnál most még nagyobb a feladatcunami.” Az elégedetlenség ellenére a Williams sikerrel zárta a szuzukai hétvégét, hiszen növelték előnyüket a jelenleg a legnagyobb riválisuknak tekinthető Red Bullhoz képest.
„Egy ilyen versenyen mindenképpen ez a legfontosabb, amit meg kell próbálnunk. Nagyon örültem annak, hogy 10 ponttal többet szereztünk náluk” – mondta Smedley az idén először nullázó Red Bullról. „Ez pozitív volt, de nem elég ahhoz, hogy elégedettek legyünk, hiszen ők egyáltalán nem szereztek pontot, ezért talán 18-20 pontot is rájuk verhettünk volna, nem csak 10-et” – magyarázta. A Williams jelenleg 69 pont előnnyel áll a Red Bull előtt a konstruktőri bajnokság 3. helyén.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!