Max Verstappen az USA Nagydíjon is agresszívan versenyzett, a futam első felében a két Ferrari ellen is látványos csatát vívott. Kimi Räikkönen ellen például olyan keményen védekezett, hogy a finn hallhatóan dühösen szólt bele a csapatrádióba.
„Ez a srác minden alkalommal leszorít a pályáról – ha ez szabályos, akkor legközelebb én is ugyanezt fogom csinálni" – kiabálta. Később elmondta, nem Verstappenre volt mérges, hanem valóban nem tudta, hogy a szabályok engedik-e az ilyen agresszív védekezést.
„Csak meg akartam kérdezni, rendben van-e, ha a kanyar kijáratánál a kerékvetőkre kényszerítjük a mellettünk haladó versenyzőt" – magyarázta. „Úgy tűnik, rendben van. Amíg mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, elfogadom."
Räikkönen szerint az a legnagyobb baj, hogy a sportfelügyelők nem következetesek a büntetések kiosztásánál, ezért a pilóták nem tudják, meddig mehetnek el. „Manapság olyan sok szabály van az F1-ben: például a féktávon nem szabad irányt változtatni, és hagyni kell egy autónyi távolságot, ha valaki mellénk ér" – mondta. „De ha valakit kiszorítanak a pályáról, az azt jelenti, hogy nem hagytak neki elég helyet."
„Nem panaszkodom Verstappenre, mert úgy tűnik, nem volt szabálytalan, amit csinált. Amíg legközelebb másnak is megengedik ugyanezt, részemről rendben van" – tette hozzá. „De gyakran előfordul, hogy a következő alkalommal valaki ugyanígy vezet, és megbüntetik. Ez nincs rendjén."
Räikkönen elárulta, a Toro Rosso és a Ferrari koccant is a küzdelem során, de egyik autó sem sérült meg. „Egyszer összeértünk, de csak egy kicsit" – nyilatkozta. „Ezt nem bánom, hiszen szoros csatát vívtunk, ilyen a versenyzés. Nagyon közel voltunk egymáshoz, és kicsit összeértünk, de ez nem számít."
Daniel Ricciardo egy ideig még vezette is az austini versenyt, de végül csak a 10. helyet sikerült elcsípnie. A 42. körben az őt előzni próbáló Nico Hülkenberggel ütközött, majd később Carlos Sainzzal is összeért. „Szerintem egyik ütközés sem az én hibám volt, de innen már csak lefelé vezetett az út" – kesergett az ausztrál, aki szerint néhány pilóta túl nagy kockázatot vállal a kerék-kerék elleni csatákban.
„Senkit nem szeretnék kiemelni, de a fiatalabb srácok között néhányan túl izgatottak. A legnagyobb probléma, amikor a féktávon irányt változtatnak – ha elkezdtek fékezni, már nem kellene kiszorítani az ellenfelet" – mondta. „Szerintem legközelebb kicsit intelligensebben kellene versenyezniük."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!