A Williamsnek régi keletű problémája, hogy esőben feltűnően gyengék az ellenfeleikhez képest, ami az idén is többször bebizonyosodott. Ezért felállítottak egy külön munkacsoportot, hogy felderítsék a jelenség okát, és megtalálják az ellenszerét.
„Már Monaco óta dolgozunk az ügyön, foglalkozunk azzal, hogy kis sebességnél miért kerülünk hátrányba" – magyarázta a csapat vezető versenymérnöke, Rob Smedley. „Ennek a munkának a keretében külön hangsúlyt fektetünk arra is, hogy esőben miért gyengébb a teljesítményünk. Silverstone-ban tartottuk a lépést a Mercedesszel, csak egy kicsit voltak gyorsabbak nálunk, de ahogy eleredt az eső, a Red Bull és a Ferrari jelentősen jobb tempót kezdett diktálni, mint mi."
„Az ausztriai harmadik szabadedzésen, az eláztatott pályán hasonló volt a helyzet: ahogy feltettük az extrém esőgumikat, hirtelen relatíve 3 százalékkal lassabbak lettünk."
Smedley elismerte, hogy a problémát „aggasztónak" érzik. Éppen ezért jól jött nekik, hogy a legutóbbi két versenyen, Szuzukában és Szocsiban is esett a pénteki edzésnapon.
„Összeállítottunk egy munkacsoportot, hogy megpróbáljuk feltárni az ilyen körülmények között, azaz kis sebességnél és esőben jelentkező gondjaink gyökerét, amelyek főleg a gumikkal kapcsolatosak" – mondta Smedley. „Ezért már vártuk, hogy az edzéseken essen az eső, a hétvége további részében viszont ne, és így elhasználhassuk a gumikat. Pénteken lényegében ezt is csináltuk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!