Miután Lewis Hamilton esélyt sem hagyva kiszorította csapattársát, Nico Rosberget a szuzukai rajt után, ismét kritizálni kezdték a német pilótát, aki maga is elismerte, tudatában van annak, hogy az emberek túl puhánynak tartják. Rosberg a pályán még csak lerajtolni tudta Hamiltont, csatában megelőzni eddig nem, és kettejük párharcait is általában elveszti. Csapatfőnökük ennek ellenére sem írta le az egyre esélytelenebb pilóta idei szezonját.
„Ahogy elnézem őt, és ahogy látom a helyzetét, nem úgy tűnik, hogy feladta” – jelentette ki Toto Wolff a németről. „Egy pilóta soha sem adja fel, hacsak már matematikailag sem tehet semmit. Ezt Nico jellemén is látom. Persze, megpróbálunk jó kapcsolatokat fenntartani a csapatban, elkerülni az ellenségeskedést, és a kedvességet néha a gyengeség jeleként szokták értelmezni, de ez egyáltalán nem így van” – magyarázta Wolff.
Hamilton és Rosberg kapcsolatában a tavalyi Belga Nagydíj hozott nagy törést, amikor Rosberg defektet okozott az élen álló Hamiltonnak, és elmondása szerint nem tett meg mindent a baleset elkerülése érdekében. A Mercedes alaposan megdorgálta a német pilótát, aki azóta csak 4 futamot nyert (Hamilton 21-et), és 15-6-ra alulmaradt az időmérőkön (az idén eddig 12-2-re). Wolff szerint ennek ellenére sem egyértelmű, hogy kettejük küzdelméből mindig Hamilton jön ki jobban.
„Nem nevezném tendenciának, hogy ha ők küzdenek, abból Lewis kerül ki győztesen. Én legalábbis biztosan nem így gondolom” – mondta Wolff, de a Japán Nagydíjat is megnyerő Hamilton formáját látva csak elismerően tudott nyilatkozni a világbajnoki pontversenyt az idén is vezető britről. „Lehengerlő volt. Visszatért abba a lendületbe, ami korábban is hajtotta” – vélte. „Az autó tekintetében nem volt annyira sima versenye, amennyire annak tűnt, de lenyűgözően vezetett.”
Wolff kifejtette magánvéleményét arról is, hogy a súlyos botrányba keveredett Volkswagen vajon lemond-e egy esetleges F1-es szereplés lehetőségéről. Úgy véli, az ügy „jóval túlmutat az autósporton”, ezért nem számít arra, hogy a dízelmotorok által generált válság miatt a VW csoport leépíti jelenlétét különböző versenysorozatokban. Hangsúlyozta viszont, hogy természetesen nem ismeri a Volkswagen belső ügyeit, így várható döntéseikről sem tud konkrétumokat.
„Az élet nem áll meg, még számukra sem” – közölte Wolff. „Van egy mindennapos üzleti tevékenységük, és ennek része a marketing, az autók értékesítése, és különböző aktivációk. Az autósportok ennek egy területét fedik le. Két márkával jelen vannak Le Mans-ban, raliznak a VW-nel, a DTM-ben pedig az Audival szerepelnek. Nem hinném, hogy (a botrány) befolyásolja majd, hogy mivel foglalkoznak az autósportokban.”
A Mercedes csapatfőnöke a Sport Bild hasábjain méltatta az idei elsőszámú kihívójukat, a Ferrarit is. A maranellói istálló Sebastian Vettel révén 2015-ben eddig három alkalommal orozta el a győzelmet az Ezüstnyilak elől, és Wolff úgy véli, a négyszeres világbajnok vezetésével az olaszok jövőre még nagyobb fenyegetést jelenthetnek rájuk nézve.
„A Ferrari ugrásszerűen menetel előre” – fogalmazott. „Ezt lenyűgöző tempóban teszik, és 2016-ban újabb jelentős előrelépést várhatunk tőlük.” Azt biztosra veszi, hogy „bármi is történjen a jövőben, az egyértelmű, hogy a 2014-ben történtek nem ismétlődnek meg” – utalt a Scuderia mélypontjára. A változás egyik okaként Vettel érkezését jelölte meg. „Mindenképpen nagy hatással van rájuk a közkatonák motiválása és nagyszerű technikai ismeretei révén, emellett azt is tudja, hogyan kell versenyeket nyerni” – vélte.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!