SPIELBERG,AUSTRIA,20.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, legends race. Image shows Red Bull founder Dietrich Mateschitz. Photo: GEPA pictures/ Christian Walgram - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
A Red Bull első embere ad még időt a csapatának, hogy motort szerezzenek jövőre, és már abszolút versenyképességhez sem ragaszkodik. A Renault-nak nem eladó a Red Bull Racing.
Október végét jelölte ki végső határidőnek a Red Bull csapatait érintő motorválság megoldására a vállalat első embere, Dietrich Mateschitz, de ezt kénytelenek voltak „két-három héttel” meghosszabbítani, mivel Christian Horner a Mercedes és a Ferrari után a McLaren vétója miatt egyelőre a Hondával sem tud megállapodni az erőforrások beszállításáról.
„Két-három héttel kitoltuk a határidőt” – nyilatkozta Mateschitz a Speed Weeknek, a késlekedés okának pedig azt jelölte meg, hogy „a gyári csapatok félnek, mert tudják, hogy gyorsabbak lennénk náluk. Ezt mindenki látja.” Figyelmeztetett, hogy „motorszállító nélkül ki fogunk szállni. Ez nem a ládaderbi” – utalt a Red Bull által szervezett vicces versenyekre, amelyeken a résztvevők az általul készített szerkezetekkel mérik össze az erejüket.
A Red Bull azután került bajba, hogy nyilvános szócsatába keveredett a motorszállítójával, majd ki is rúgta a Renault-t, az F1 másik három motorgyártója azonban nem hajlandó hajtásláncot szállítani nekik. Gyakran fenyegetőznek az F1-ből való kiszállással is, de Christian Horner korábban kijelentette, hogy mindent megtesz a folytatás érdekében. Mateschitz most leszögezte: felbontották a szerződést a Renault-val, és „elképzelhetetlennek” tartja, hogy eladja nekik a brit istállót.
Az idő viszont a Red Bull ellen dolgozik: „Jelenleg pont annak a határán vagyunk, hogy odaérünk-e az első tesztre” – ismerte el Horner, de nem volt egészen pesszimista. „A csapatunk már többször igazolta, hogy képes nagyon szoros határidőket is betartani, és biztos vagyok abban, hogy bármilyen célt is tűzünk ki, azt el tudjuk érni. Néhány héten belől döntést kell hoznunk.”
Megint az újságjukban üzengetnek
A Red Bull már korábban is többször használta az általuk fenntartott Speed Weeket az álláspontja közvetítésére. Az osztrák lap szerzője most arról számol be, hogy a vállalat a Renault helyzetének „kilátástalansága” miatt rúgta ki a beszállítóját. „Az okok már fél éve nyilvánvalók. A Renault nem hajlandó és képtelen is kifejleszteni egy versenyképes és megbízható motort” – áll a portálon. „Két év után is 80 lóerő a hátrányuk a Mercedeshez képest, és a megbízhatóság is szánalmas.”
Mexikóban felmerült, hogy a Red Bull márkajelzés nélkül megtarthatja a Renault erőforrásait, és a Hondával is tárgyalásban állnak, de a lap szerint „esélytelen a Hondával való megállapodás. Először is Ron Dennis közölte, exkluzív együttműködésük van velük, másrészt a Red Bull valószínűleg meg rosszabbul járna, mint a Renault-val.” Említést tesznek arról, hogy az FIA és Bernie Ecclestone is marasztalja a csapatot, de „a Mateschitz által elvárt versenyképes motor nélkül a projekt értelmetlen.”
A McLaren nem jótékony célú alapítvány
A Honda szívesen ellátná a Red Bullt, ezt viszont Ron Dennis, a McLaren elnöke már Austinban kizárta. A pénteki sajtótájékoztatón Jaszuhisza Arai elismerte, hogy tárgyalások folynak, de Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója szerint ez nem jelent semmit. „Nem arról van szó, hogy Ron nemet, Arai-szan pedig igent mond. Ez a vita fel sem merül. Nyilvánvaló, hogy a Red Bullnál gond van, de ezt maguknak köszönhetik” – jelentette ki a francia.
„Nem jótékonysági alapítvány vagyunk, úgyhogy nem fogunk segíteni. Erről nem nyitunk vitát. Manapság folynak egyeztetések, de szerintem a McLaren-Honda álláspontja nyilvánvaló” – közölte. Horner a hétvégén hozzátette, szerinte nem csak ők okolhatók a kialakult helyzetért. „Mindkét fél részéről elhangzott ez-az, de mindenki csak arra emlékszik, amit a Red Bull mondott” – vélekedett a Renault-val megromlott kapcsolatukról. „Nem egyoldalú történet ez.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!