Csak Lewis Hamilton és a két Ferrari nem kapott kört a Brazil Nagydíjat megnyerő Nico Rosbergtől, ráadásul Sebastian Vettel 15 másodperces hátránnyal követni is tudta a későbbi győztest. Ez soknak tűnik, de elegendő volt ahhoz, hogy a Mercedes taktikai lehetőségei szűküljenek. Maurizio Arrivabene rámutatott, az idei szezon során még nem volt rá példa, hogy Safety Car vagy más rendhagyó körülmény nélkül ilyen közel tudtak volna kerülni a világbajnok istállóhoz.
„Ezt nem mi találtuk ki, ha megnézik a számokat, abszolút így van" – jelentette ki. „Safety Car és egyéb segítség nélkül is minden korábbi futamnál közelebb tudtunk maradni hozzájuk, csak egy kicsivel maradtunk le tőlük." Arrivabene hozzátette: „Az autónk tempója nem volt rossz. Bizonyos körök során közelebb voltunk hozzájuk, egyébként hasonló időket futottunk, sőt néha még gyorsabbak is voltunk náluk.”
Az olasz csapatfőnök azt kénytelen volt elismerni, hogy „sajnos a legtöbb kör során kissé lemaradtunk tőlük, így építették ki az előnyüket, megérdemelten nyertek. Ettől függetlenül a körülményeket figyelembe véve a teljesítményünk rendben volt. Jó akkor lett volna, ha nyerünk, de így is rendben volt.” Bár a Mercedesek győzelme nem forgott veszélyben, Vettel tempója a Ferrarival sokkal ígéretesebb volt a futamon, mint az edzéseken, ahhoz azonban nem volt elég, hogy meg is szorítsa ellenfeleit.
Arrivabene arra is rámutatott, hogy szerinte a Mercedes győzelemért küzdő pilótái „bizonyos pillanatokban nagyon-nagyon keményen nyomták”, és úgy vélte, Vettel nem csak azért tudott közelebb kerülni hozzájuk, mert az Ezüstnyilak hagyták magukat. „Biztos vagyok abban, hogy ez olyan nap volt, amikor az utolsó három-négy kört kivéve mindig nagyon hajtottak. Máshol talán nem mindig, de itt szerintem biztosan. Ezt csak a Mercedes tudhatja, az adataink alapján azonban így látjuk.”
Egy verseny még hátra van, ám a Ferrari máris 15 dobogónál tart - ennyit az utóbbi öt szezon során csak 2012-ben és 2010-ben tudtak szerezni, az idén tehát lesz esélyük felülmúlni az akkori teljesítményüket. Igaz, három évvel ezelőtt a 15 dobogós helyük még a világbajnok Red Bullénál is több volt, míg a Mercedes már 30-cal büszkélkedhet az idén.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!