Nem csak Sebastian Vettelnek volt jó napja szombaton, korábbi ádáz ellenfele, az F1-ből 2013 végén visszavonuló Mark Webber is bajnoki, sőt világbajnoki címet ünnepelhetett a Le Mans-i prototípusok mezőnyében. A Minardi, a Jaguar, a Williams és a Red Bull korábbi pilótája Brendon Hartley és Timo Bernhard oldalán végzett a pontverseny élén a 17-es rajtszámú Porsche 919-es volánja mögött, amellyel az 5. helyen zárták a sorsdöntő, bahreini szezonzárót magyar idő szerint szombaton este.
Webber és társai 13 pontos előnnyel kezdték a hétvégét, de bajnoki címük már a verseny elején veszélybe került a gázpedál meghibásodása miatt. Rögtön összeszedtek 5 kör hátrányt, ami még a Sportautó-világbajnokság (WEC) versenyein is sok, ráadásul akkoriban a 7-es számú Audi állt az élen az F1-ben szintén megfordult André Lottererrel a volán mögött. Később az Audiknak is műszaki gondjai akadtak, ami ismét Webberék malmára hajtotta a vizet.
Közben Neel Jani, Marc Lieb és Romain Dumas Porschéja átvette a vezetést, és az 5. helyig visszakapaszkodó Webber/Hartley/Bernhard trió 5 pontot megőrzött az előnyéből, így 1986 óta először vezették győzelemre a Porschét rangos sportautó-sorozatban. Ez egyben Webber első világbajnoki címe is, sőt az ausztrál pilóta első bajnoki címe bármilyen kategóriában, eltekintve az egy futamból álló 1996-os Formula Ford fesztiváltól.
A verseny másik F1-es vonatkozású eseménye a korábban a Benetton, a McLaren és a Williams színeiben is versenyző, és dobogós helyig jutó Alex Wurz búcsúja volt az aktív versenyzéstől. Az osztrák pilóta Stéphane Sarrazin és Mike Conway váltótársaként a 3. helyen fejezte be élete utolsó futamát az idén gyengélkedő Toyotával. Wurz jelenleg a GPDA elnöke, és a jövőben egyéb, menedzseri feladatok ellátására törekszik, de a Manor állásajánlatát nemrég elutasította.
A bahreini futam másnapján újoncok számára tartott tesztet a WEC, a Porsche pedig meghívta a korábbi Indy 500-győztes, CART-bajnok és F1 futamgyőztes Juan-Pablo Montoyát is. A kolumbiai versenyző a két héttel ezelőtt tesztelő Kevin Magnussent követte, mivel a Porsche továbbra is keresi a megfelelő pilótát, aki átveheti a valószínűleg távol maradó Nico Hülkenberg helyét. Montoya egyszer szívesen elindulna Le Mans-ban, de csak akkor, ha olyan jó autót kap, mint a Porsche.
„Az első benyomásom az autóról az, hogy csodálatos” – mondta Montoya. „Nagyon élvezetes, rengeteg ereje van, és nagyon stabil. Sokkoló élmény, mert az autó olyan jó, bizonyos szempontból egyszerű vezetni. Annyira kiszámítható, hogy az embert csábítja arra, hogy pokolian nyomja neki. Számomra ez volt a lényeg, meg kellett találnom a határt, mielőtt még túlvezetem” – magyarázta a kolumbiai pilóta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!