Miután a kormány a 2026-ig tartó időszakra betervezte a költségvetésbe a Magyar Nagydíj rendezői jogdíját, formalitássá vált, hogy a verseny egyelőre csak 2021-ig érvényes szerződését további öt évre meghosszabbítsák – erősítette meg az Origo GPhíreknek Gyulay Zsolt.
A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a budapesti Duna Plazában hétfőn megnyílt Miniring Boxutcában beszélt erről, ahol nemcsak a pálya által nyújtott szolgáltatásokat lehet megvásárolni, hanem játékos formában a gyermekek is elsajátíthatják a biztonságos közúti közlekedés szabályait. „Nincs miről tárgyalni. Alá kell írnom a szerződést" – felelte Gyulay a kérdése, hogy a kormánydöntés után mi a hosszabbításhoz szükséges következő lépés. „A szerződés 99 százalékban elkészült, és sok apróságban kedvezőbb számunkra az eddiginél."
Gyulay azt emelte ki, hogy az új megállapodás szerint
a jogdíj már 2017-től is csak 5 százalékkal fog emelkedni évente,
míg eredetileg 7,5 százalékkal nőtt volna egészen 2021-ig. Úgy számolják, ezzel tíz év távlatában „kb. 70 millió dollárt" lehet megspórolni.
A Hungaroring azonban hiába lobbizott azért, hogy a Magyar Nagydíj kerüljön vissza augusztusra, az F1 múlt héten kiadott 2016-os végleges versenynaptárában július 24-i dátummal szerepel – egy héttel a sport körforgásába az idei szünetet követően visszatérő németországi futam előtt. „Az augusztus talán egy kicsit jobb lett volna, bár akkor pont az Olimpia megnyitójával lettünk volna együtt" – mondta Gyulay, elismerve, hogy Hockenheim várhatóan elszipkázza majd a német nézők egy részét a Hungaroringtől.
„Jövőre valószínűleg oda fognak menni inkább, hiszen most nem volt versenyük" – vélte. „Azért bízunk benne, hogy tartani tudjuk az emelkedő tendenciát. Én szeretném jobban bevonni a magyar nézőket, nekünk hosszabb távon az a fontos, hogy ők többen legyenek."
Bár a World Series by Renault felbomlásával a Hungaroring egy népszerű rendezvényt elvesztett, jövőre újra vendégül fogja látni a DTM-et, amely pedig 2014-ben üzletileg bukásnak számított. „Most sok kiadást átvállalt a DTM, ezáltal szerintem költségszinten is eredményesebb versenyt fogunk rendezni" – mondta Gyulay Zsolt. „Az látszott, hogy ők jobban akarják ezt, mint mi. Kellett nekik a külföldi helyszín."
A Hungaroring teljes felújítására vonatkozó, 25 milliárd forintos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba a nyáron benyújtott tervezetről Gyulay azt mondta, tudomása szerint elvi döntés már született róla, s bár a részleteit még nem ismeri, januárban szeretnék elkezdeni a tervezési és engedélyeztetési folyamatot.
A pálya újraaszfaltozása ugyanakkor szeptember vége óta zajlik. Kedden megint kint jártunk, és láttuk, hogy a 11 és 12-es kanyarok közötti egyenes második harmadától a 2-es bejáratáig, azaz
mintegy 45 százalékban már lecserélték a burkolatot.
A kivitelező, a Swietelsky Magyarország Kft. három nap alatt marta fel a régi kopóréteget 4 cm mélyen, és mintegy ötven emberrel, két-három géplánccal dolgozva nagyjából ugyanennyi időre volt szükség az új aszfalt lefektetéséhez is.
Amely nemcsak sötétebb egy árnyalatnyival a réginél, hanem látványosan simább is – a különbség a korábban töredezett, toldozott-foldozott célegyenesben a legfeltűnőbb. Telepítették az új szegély- és rázóköveket is, a pálya többi részét azonban a téliesre fordult időjárás miatt majd csak jövő február-márciusban marják fel és aszfaltozzák le.
Az idén, várhatóan december 18-ig, még a tereprendezést folytatják. A már eddig is aszfaltos bukótereket a felújítás nem érinti.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!