SINGAPORE - SEPTEMBER 19: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing returns to the garage during final practice for the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 19, 2015 in Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150919-00243 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Miután a Renault gyári csapat indítása mellett döntött, kivonják a konszernhez tartozó, prémium kategóriás autógyár hirdetéseit a Red Bulltól. Óriási összeg csoportosul át Enstone-ba.
Közös megegyezéssel a Renault és a Red Bull Racing vezetése úgy döntött, 2016-ban is a francia gyártó szállítja a TAG-Heuer névre keresztelt erőforrásokat, de a csapat nem végez marketingtevékenységet a beszállítója részére, jelentette be az istálló a honlapján. Ennek jegyében a Renault-Nissan csoporthoz tartozó Infiniti autógyár logói eltűnnek a Red Bullokról. A márka 2011 óta volt az istálló partnere, 2013 óta névadó főszponzora.
„Nagy köszönetet szeretnénk mondani az Infinitinek a támogatásért, amióta 2011-ben kereskedelmi partnerként csatlakoztak hozzánk. 2013-ban névadó szponzorrá váltak, és minden más autógyártónál jelentősebb márkamegjelenésben részesültek a sportban. A legjobbakat kívánjuk nekik a jövőbeli terveikkel kapcsolatban” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a 35 győzelmet és három világbajnoki címet eredményező együttműködésről.
Az Autosport szerint az Infiniti által biztosított összeg évente akár a 70 millió dollárt is elérhette. A Renault eddigi F1-es szereplésének egyik legfőbb problémaforrása volt, hogy nem térültek meg a befektetéseik: a Renault negatív színben tűnt fel a Red Bull kritikái miatt, a sikereket pedig az Infiniti fölözte le, de a prémium kategóriás autókat gyártó márka jóval kevesebb autót ad el a Renault-nál.
Ahogy arról már szeptemberben beszámoltunk, a Red Bull motorokkal kapcsolatos kálváriája miatt a szponzori körük is beszűkülhet. Az Infiniti várható elvesztése a komoly anyagi érvágás mellett marketing szempontból sem előnyös, de miután biztossá vált, hogy maradnak az F1-ben, több fontos partnerükkel is megállapodtak vagy szerződést hosszabbítottak. Elcsábították a TAG-Heuert a McLarentől, és velük maradt az Exness, az OZ Racing, a Sabelt és a Siemens is.
A menedzsment már máshol próbálkozik
Az Infinitit a márka korábbi vezérigazgatója, Andy Palmer vezette be az F1-be, Palmer viszont közben átült az Aston Martinhoz, és most hasonló terven dolgozik a brit sportautógyár háza táján is. Valószínűleg a Force India teljes átbrandelésén dolgoznak, és Otmar Szafnauer, a csapat operatív vezetője az Autosportnak Abu-Dzabiban elismerte, „közel állnak” a végleges döntéshez.
„Bárhogy is alakul, rendben leszünk, de az Astonnal másképp fest majd az általános megjelenésünk, és más jellegű szponzorokat is meg tudunk szólítani, így talán több pénzt vonhatunk be. Ha meg tudjuk ezt csinálni, újabb lépést tehetünk, és a szezon utolsó részében mutatott formánkat folytathatjuk” – jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!