Stabilizálta 3. helyét a Williams a 2015-ös konstruktőri világbajnokságban, mivel tavaly után legyőzték a Red Bullt, a Ferrari viszont eléjük került. Már jóval a szezon vége előtt világossá vált, hogy biztos a helyük a konstruktőri dobogón, ezért a grove-i istálló átcsoportosította az erőforrásait az új autó fejlesztésére. Ez viszont azzal járt, hogy Rob Smedley, a csapat vezető versenymérnöke szerint „az utolsó futamok nem alakultak olyan jól, mint szerettük volna.”
„Elég régen leálltunk az autó fejlesztésével, mert láttuk, hogy kényelmesen a 3. helyen állunk, a 2.-ra viszont nem volt esélyünk. Ennek természetes következménye volt, amit láttunk, mivel régen nem újítottuk meg az autónkat. Az idei szezon vége kissé fakóbb lett a tavalyinál, de akkor egészen az utolsó pillanatig fejlesztettük az autót. Most, miután megszilárdítottuk a 3. helyet, a fókuszunk inkább 2016-ra és 2017-re irányult” – magyarázta Smedley.
A brit azt viszont elismerte, az Abu-Dzabi Nagydíjon nem a várakozásoknak megfelelően szerepeltek, és pilótájuk, Valtteri Bottas is rámutatott, hogy a szezon során „számos nagyszerű pillanatunk volt, de sok csalódás is ért, ezekből tanulnunk kell. Csapatként jobban is teljesíthetünk, ha nyerni akarunk, minden téren javulnunk kell" – mondta a finn, akit az utolsó futamon rosszkor engedtek ki a bokszból, Belgiumban pedig összecserélték a gumijait, így félresiklott a versenye.
Az Abu-Dzabiban történtekről megjegyezte: „Persze nem így akartuk befejezni a szezont, de végül is ez még jól is jöhet, hiszen ráébreszthet minket arra, hogy fel kell nőnünk a feladathoz, ha jövőre a győzelmekért akarunk harcolni. A tényeket mindannyian ismerjük, a tél során nagy lépéseket kell tennünk az autóval, és akadnak operatív részletek is, amelyekre jobban oda kell figyelnünk” – összegzett a finn.
Smedley kijelentette, hogy „a szélcsatornában tesztelt 2016-os autó jelentősen eltér attól, amellyel befejeztük a 2016-os szezont, ezért az idén már aerodinamikai téren semmit sem tudtunk kipróbálni. Egyéb alkatrészekkel, például a mechanikai elemekkel folyamatosan próbálkozunk, mert szükség van rá, hogy a pályán is kiderüljön, javulnak-e a köridők. A számottevő előrelépést a grove-i szélcsatornában tesztelt újításoktól várjuk.”
A brit mérnök ugyanakkor tudja, hogy „minden relatív”, és elismeri: „Lehet nekünk akármilyen káprázatos fejlesztésünk, ha a Ferrari és a Red Bull még látványosabbakat tartogat."
„Vissza akarunk kerülni az élre, és most viszonylag elégedettek vagyunk azzal, amit látunk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!