A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery elárulta, még mindig nem írták alá az új szerződésüket, amellyel hivatalossá válna, hogy 2017 és 2019 között is ők lesznek a Forma-1 gumiszállítói. Bernie Ecclestone már hónapokkal ezelőtt eldöntötte, hogy nem a szintén pályázó Michelint, hanem továbbra is a Pirellit bízza meg a feladattal, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még nem intézkedett.
„Még mindig várjuk az FIA szerződésajánlatát" – mondta Hembery az Autosportnak. „Már egy ideje számítunk az érkezésére. Meglátjuk, mi történik a következő néhány hónapban."
Hembery a késlekedés ellenére nem érzi úgy, hogy veszélyben lehet a gyártó F1-es szerződése. „Természetesen továbbra is úgy tervezünk, hogy 2017-ben is a sportban leszünk. Semmi jel nem utal arra, hogy ne folytathatnánk" – mondta. „Ettől függetlenül persze hivatalosan még mindkét fél elállhat a szerződéstől."
Néhány napja felmerült, hogy a 2017-re tervezett új aerodinamikai szabályok annyira megnövelnék az abroncsok terhelését, hogy alkalmatlanná tenné őket a versenyzésre. Emiatt az is elképzelhető, hogy a tervezett szabálymódosítások két pontját, a nagyobb diffúzort és a szélesebb nyomtávot kihúzzák a listáról, az autók pedig a tervezett 5 másodperc helyett csak 3 másodperccel gyorsulnának körönként.
Hembery azonban elmondta, a Pirelli szavait korábban félreértették. „A Technikai Munkacsoporttal már októberben, novemberben és decemberben is tárgyaltunk 2017-ről és a a gumik méretére vonatkozó szabályokról" – mondta. „Megkértek minket, hogy mutassunk olyan adatokat, amelyekből kiderül, mekkora terhelést képesek elviselni a gumik a jelenlegi működési feltételek mellett."
„Nemrég olyan félrevezető információk jelentek meg, hogy nem tudnánk megbirkózni a terhelés 50-60 százalékos növekedésével, de természetesen képesek lennénk rá" – folytatta. „Csak meg kell változtatni a működési körülményeket, és ebbe az is beletartozik, hogy mennyi levegő van az abroncsban. Nagyobb átmérő esetén több levegő kerül a gumik belső részébe, de a nyomást is figyelembe kell venni. Néhányan azt hiszik, hogy nagyobb guminyomás mellett csökken a teljesítményt, de a valóságban a terhelés 60 százalékos növekedése azt jelenti, hogy a gumi erősebben nyomódik az aszfalthoz, így ugyanakkora területen érintkezik vele."
Hembery szerint továbbra is reális, hogy jövőre 4-5 másodperccel gyorsabbak legyenek az autók. „A hajtáslánc, az aerodinamikai csomag és a gumik is fejlődni fognak, ezért még mindig elérhető a 4-5 másodperces javulás" – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!