A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost elismerte, alaposan megnehezíti a dolgukat, hogy 2016-ban más motort fognak használni, mint a Red Bull. Az osztrákok annak ellenére maradnak a Renault hajtásláncánál, hogy az idény közben összevesztek a franciákkal, fiókcsapatuk, a Toro Rosso viszont a Ferrari 2015-ös specifikációjú motorjait fogja használni.
Tost elmondta, az elmúlt években sokat profitáltak a közös motorszállító partnerből. „Korábban együtt dolgoztunk például a hidraulikán, de most mindent egyedül kell csinálnunk. Kevésbé lesz intenzív az együttműködésünk" – mondta az Autosprintnek, majd hozzátette, ezentúl a sebességváltóért is maguk felelnek. „Csak 2017-ben válthatunk a Ferrari váltóira. Amikor elkezdtünk új motorszállítót keresni, már elkezdtünk dolgozni az idei váltókon. Ha a Ferrari rendszere megbízhatóbbnak, praktikusabbnak és olcsóbbnak bizonyul, akkor váltani fogunk."
A csapatfőnök még bízik benne, hogy a Red Bull és a Toro Rosso a jövőben újra szorosabb együttműködésre lesz képes. „Talán újra ugyanazokat a motorokat használhatjuk majd, ez gazdasági okokból is jó lenne" – mondta Tost, aki egyébként is hiányolja az F1-ből a rivális csapatok kooperációját. „Az F1 gazdasági felépítése szembemegy a jelenlegi gazdasági trendekkel. A világban számos nagy autógyártó dolgozik együtt, de mi az F1-ben párhuzamosan költjük a pénzt: minden istálló csak a saját részleteire figyel, mindenkinek saját szélcsatornája van."
„Rengeteg pénzt spórolnánk meg, ha mi is együttműködnénk. Ez a megoldás a mezőnyt is összerázhatná, és érdekesebbek lehetnének a versenyek" – magyarázta. „Ez Dietrich Mateschitz elképzelése is, aki már bebizonyította, hogy nagyobb távlatokban is tud gondolkozni. Néhány technikai előnnyel rendelkező csapat azonban ellenzi az együttműködés bármely formáját."
A csapatfőnök elmondta, a Toro Rossónak márciusig száz új munkatársat kellett felvennie, mivel a motorok körüli vita miatt későn tudták elkezdeni az új autó építését. Most három műszakban 480 ember dolgozik náluk, ami szintén jelentős pluszkiadásokkal jár. „Örülnék, ha több időnk lenne, de a technikai részlegünk tapasztalt szakemberekből áll, akik mindent ki tudnak hozni a rendelkezésünkre álló időből. A tesztek pedig később kezdődnek, mint 2015-ben, tehát optimista vagyok."
Tost egyébként nem bánja, hogy 2016-ban a Ferrari tavalyi motorját kell használniuk. Szerinte az olaszok erőforrása az idényzárón már majdnem olyan jó volt, mint a Mercedesé, ráadásul a technikai igazgató James Key szerint kevesebb gondot okozott nekik az új motor integrálása, mint gondolták. „Időben vagyunk. Az egyetlen problémát az jelentette, hogy az új hajtásláncot nem volt egyszerű beépíteni az autónkba – méretben és elrendezésben is különbözik a Renault motorjától, ráadásul más a hűtőrendszer és az elektronika is" – mondta Key.
A technikai igazgató előrelépést vár az új motortól, a Toro Rosso a konstruktőri tabella 5. pozícióját célozza meg az idei 7. hely után. „Magasak az elvárásaink, mindenki tudja, hogy jobb eredményekre van szükségünk. A Williamsszel nem tudunk harcolni, de szerintem a Force Indiát elkaphatjuk" – vélekedett.
A Toro Rosso az idei szezonra is megtartotta a tavaly debütáló Max Verstappent és Carlos Sainzt, Key 2016-ban tőlük is jobb teljesítményt vár. A spanyol pilóta elárulta, az istálló arra is megkérte őt, hogy veszítsen a súlyából. A tavaly 66 kg-os versenyző elmondta, „sokat" kellett fogynia a téli szünetben, ami valószínűleg azzal függ össze, hogy az idei autók nehezebbek lehetnek. Az oldalirányú törésteszteken ugyanis idén nagyobb erőhatást kell kibírniuk, ami miatt várhatóan meg kell erősíteni az autók oldaldobozát.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!