A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elmondta, a Mercedes továbbra is hosszú távra tervez a Forma-1-ben, hiszen a bajnokság reklámértéke miatt anyagilag is nagyon jól járnak a részvétellel. Noha a Forma-1 népszerűsége csökkent az utóbbi években, szerinte a nagy autógyáraknak még mindig érdemes szerencsét próbálniuk a bajnokságban.
„Az F1-es szereplésünk az előző szezonban 3 milliárd dolláros reklámegyenértéket generált" – nyilatkozta Wolff a Tiroler Tageszeutungnak, majd hozzátette, az F1-es projekt nélkül ezt a „szédítő" összeget máshonnan, például a nyomtatott sajtóban vagy a televízióban megjelent reklámok útján kellett volna előteremteniük.
A Mercedesnek tehát úgy is megéri az F1-ben versenyeznie, hogy a csapat üzemeltetésére és az autók megépítésére fordított összegek általában nagyobbak, mint a szereplésből közvetlenül származó bevételek, amelyek közül a tévéközvetítések jogdíjai, a szponzori támogatás és az eredményekért járó pénzdíjak a legjelentősebbek. Az Autosport elemzése szerint a Mercedes 2015-ben – a hajtásláncok gyártását és eladását nem számítva – körülbelül ugyanannyi pénzt áldozott az F1-re, mint amennyit a Daimlertől, a szponzoroktól és a FOM-tól kapott.
Wolff azonban úgy véli, az F1-nek változnia kell ahhoz, hogy hosszú távon is megmaradjon a reklámértéke, és korszerű módszerekkel kell növelni a sport népszerűségét. Szerinte azok számára is elérhetővé kell tenni a versenyeket, akik a vasárnap délutánjukat nem a tévé előtt képzelik el. „A világ egyre gyorsabban változik. Ma már nem jellemző, hogy az emberek délután 2 órakor leülnek a tévé elé" – magyarázta Wolff. „A közvetítéseket a mobiltelefonokon és az iPadeken is elérhetővé kell tenni."
Az osztrák ugyanakkor nem mondana le a hagyományos, helyi idő szerint 14 órakor kezdődő rajtokról, szerinte már ez is a bajnokság szerves részévé vált. Wolff egyébként úgy gondolja, Bernie Ecclestone tisztában van vele, hogy az F1-nek nyitnia kell a mobil alkalmazások és a közösségi média felé. „Szerintem Bernie csak tetteti, hogy ez az egész nem érdekli" – mondta.
Wolff szerint az F1-nek muszáj fejlődnie, ezzel pedig a hibrid technológiák használata is együtt jár. Szerinte a jelenlegi turbómotorokkal sincs különösebb probléma, csak a hírnevük rossz. „Mexikóban 364 km/ó volt a végsebességünk" – utalt arra, hogy sokan túl gyengének tartják a jelenlegi hajtásláncokat. „Csak arról van szó, hogy rosszul reklámozzuk a termékünket. Néhány riválisunk, sőt néha Bernie is kritizálta a motorokat, de csak azért, mert a saját érdekük ezt kívánta."
Wolff ugyanakkor tudja, hogy a Forma-1-nek is van hová fejlődnie, szerinte sokat tanulhatnának például a MotoGP-től. Azokkal viszont nem ért egyet, akik a motorversenyeket jobbnak tartják. „Az almát nem kellene a körtével összehasonlítanunk. A Forma-1 tévés nézettsége többszöröse annak, amit a MotoGP el tud érni."
„A versenyek helyszínén viszont valóban a MotoGP arat nagyobb sikert – a nézők megtöltik a lelátókat, és izgalmakat kapnak cserébe" – tette hozzá Wolff. „A versenyzőket nem távvezérléssel irányítják, és az aerodinamikának szinte nincs is szerepe. Tanulhatnánk tőlük."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!