A 2016-os szezon az eredeti tervek szerint annak ellenére is csak áprilisban kezdődött volna, hogy rekordszámú, 21 fordulóból áll. A túlzsúfolt beosztás miatt az FIA szeptember végén két héttel előrehozta az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat, amelyre így március 20-án fog sor kerülni, de a végleges versenynaptárat egészen december 2-ig nem fogadták el. Ez nehéz helyzetbe hozta a csapatokat, mert a felkészülésüket az eredeti programhoz igazították.
„Tudtuk, hogy meg kell oldanunk ezt a problémát" – idézi a McLaren operatív igazgatóját, Simon Robertset a csapat honlapja. „Ami a tervező- és mérnöki kapacitásunkat illeti, viszonylag egyszerű volt átütemezni a munkát – kevesebb idő áll rendelkezésünkre hozzá, úgyhogy mindenkinek egy kicsit többet kell dolgoznia."
„Az autó építése viszont kritikussá vált, hiszen az FIA összes biztonsági tesztjének is alá kell vetni, ezeket tehát szintén muszáj volt előrébb hoznunk. Egy ilyen helyzetben nem elég szimplán kiigazítani a tervet. Valamit teljesen másképp kell csinálni."
A McLarennek a jelek szerint végül sikerült behoznia a lemaradást, hiszen megerősítették, hogy az idei modelljük, az MP4-31 elkészül az előszezont megnyitó barcelonai tesztre: egy nappal korábban, február 21-én meg is fogják mutatni a nyilvánosságnak. Ehhez azonban a csapat alkalmazottainak a karácsonyi időszakban is meg kellett kettőzniük az erőfeszítéseiket.
„Némileg leegyszerűsítve arról van szó, hogy
egy ötnapos időszakba bele kellett zsúfolnunk nyolc plusz műszakot.
Ez fantasztikus eredmény" – magyarázta Roberts. „Összesen mintegy száztíz embert érintett, de igyekeztünk sokat nyújtani a karácsonyi munkásainknak. Akiktől pozitív visszajelzéseket kaptunk, úgy tűnt, ők is élvezik a hajtást. Kicsit furcsa volt, hogy nincs annyi szabadidőnk, de jó volt a hangulat. Mindenki tudta, miért csináljuk, ami biztos alapot adott."
Roberts hozzátette, hogy ennek köszönhetően a McLaren szilveszterre tényleg behozta a lemaradást, és „úgy tűnt, mintha eleve így terveztük volna meg a programot."
Az istálló versenyigazgatója, Eric Boullier egyébként az Autosportnak a napokban elárulta, hogy az idén is kitartanak az autó tavaly bevezetett, „nulla méretű" hátsó része mellett, amely a hajtáslánc számára rendelkezésre álló szűk hely miatt sok problémát okozott, különösen a hűtés terén.
„Egyáltalán nem bántuk meg" – mondta Boullier.
Ha győzni akarunk, nem másolhatjuk a többieket. Valamit jobban kell csinálnunk, mint ők."
Boullier megjegyezte azt is, hogy a Red Bulltól átcsábított aerodinamikai főnök, Peter Prodromou jelenléte a tavalyi szezon második felétől kezdte éreztetni a hatását. „A legfontosabb az volt, hogy új aerodinamikai szemléletet hozott magával. Ez jelentős előrelépés volt" – magyarázta. „Történtek változások is, áthelyeztünk néhány embert, míg az irányítást Pete vette át. Nagyon elégedett vagyok vele, az autónk is egyre jobb lett."
A Honda motorjaira áttérő McLaren tavaly történetének leggyengébb szezonját zárta, 27 ponttal a 9. helyen végezve a konstruktőri összetettben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!