A Franciaország dél-keleti csücskén található Paul Ricardon rendezett zártkörű tesztet a Pirelli a hét elején, és bár a fókuszban a gyártó abroncsainak kipróbálása állt, az esemény egyben azt is jelentette, hogy az általában tesztekre használt létesítmény 2008 óta először felkerült az F1 térképére. Az évszám egybeesik az eddigi utolsó Francia Nagydíj megrendezésének időpontjával, és Stephane Clair, a pálya igazgatója úgy véli, felkészültek arra, hogy náluk éledjen újjá a történelmi jelentőségű verseny.
„Minden lehetséges” – idézte az AFP a Bernie Ecclestone tulajdonában álló pálya vezetőjét. A tudósítás szerint Clair már a francia gazdasági miniszternek, Emmanuel Macronnak is felvetette az ötletet. „Tisztában vagyunk azzal, hogy 50 ezer főt tudunk elszállásolni” – mondta. Ez nem túl sok, a korábban Magny Cours is részben azért esett ki a versenynaptárból, mert nem volt szerencsés a fekvése.
Clair azt is elmondta, nem zárkóznak el attól, hogy a nagydíjnak korábban otthont adó Magny Cours-ral felváltva fogadják a mezőnyt, de „meg kell találnunk a gazdasági egyensúlyt.” A franciaországi futam visszatérése ennek ellenére nincs napirenden, hiszen a csapatok már az idei versenynaptár terhei alatt is roskadoznak, így újabb helyszín valószínűleg csak akkor léphet be, ha valamelyik pálya lemond a rendezés jogáról. Ez az elképesztően magas jogdíjak miatt egyébként nem lehetetlen.
Németországban a fenti okok miatt tavaly nem volt verseny, és az sem biztos, hogy jövőre ismét lesz. Továbbra is rendezetlen az Olasz Nagydíj ügye is, bár a helyi autóklub elnöke, Angelo Sticchi Damiani az Autosprint szerint arra számít, hogy februárban sikerül megállapodniuk Ecclestone-nal, miután 80%-ban tisztázták a jövő évtől érvényes szerződés részleteit. Damiani elárulta, tavaly csaknem összeomlottak a tárgyalások, de Matteo Renzi miniszterelnök megmentette Monza F1-es jövőjét.
„Az emberek, akikkel Ecclestone tárgyalt, nem adták meg neki az általa elvárt összeget, és csak annyit ajánlottak, hogy felújítják a pályát” – magyarázta Damiani, hogy miért volt szükség Renzi közbelépésére. „Ecclestone 28 millió dollárt akart, de az egyeztetések során ezt körülbelül 20 millióra csökkentette, ami nagyjából annyi, mint amennyit a Belga és a Spanyol Nagydíj szervezői fizetnek.” Damiani rámutatott, az még nem tisztázott, hogy a szerződést 2020-ig vagy 2023-ig kötik meg.
Nincs érdemi előrelépés közben az USA Nagydíj ügyében. Az austini Circuit of the Americas (COTA) pénzügyei a tavalyi futam után fordultak rosszra, mivel a zord időjárás miatt dollármillióktól estek el, ráadásul a korábbi megállapodások ellenére csökkentik a verseny megrendezésére adott állami támogatást is. Ecclestone egyelőre csupán annyit mondott az őt kérdező The Drive-nak, hogy „szerződésünk van a COTA-val, jó munkát végeznek, és remélem, folytathatják.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!