MONTREAL, QC - JUNE 07: Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drives during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 7, 2015 in Montreal, Canada. Charles Coates/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Már megint a régi nóta: a francia cégnek az idén hiába lesz újra gyári csapata, eddigi partnere továbbra is kiemelt bánásmódot vár el.
A Red Bull és motorszállítója, a Renault viszonya tavaly végzetesen megromlott, sokáig úgy tűnt, elkerülhetetlen a szakításuk. Csakhogy a Milton Keynes-i istálló két szék között a pad alá esett, mert sem a Mercedesszel, sem a Ferrarival nem sikerült megállapodnia, ezért kénytelen volt visszakönyörögni magát a Renault-hoz – amelynek azonban addigra elege lett a folyamatos kritikákból, és úgy döntött, 2016-tól ismét saját csapatot indít, visszavásárolva a Lotust.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ennek ellenére merész kijelentést tett, azt állítva, hogy a Renault-nak továbbra is rájuk kellene koncentrálnia. „Ha van egy kis eszük, mindent ránk építenek, mert a saját csapatukkal, azokkal a versenyzőkkel úgysem jutnak semmire" – mondta a Salzburger Nachrichtennek.
Az „azokkal a versenyzőkkel" nem másra vonatkozik, mint az újonc Jolyon Palmerre és a zabolátlan stílusáról ismert Pastor Maldonadóra, akinek a helye ugyanakkor a napokban bizonytalanná vált, mert szponzora, a PDVSA régóta nem fizet. Az utódjául sajtóhírek szerint az egyetlen szezonnyi rutinnal rendelkező Kevin Magnussent szemelték ki, így a Renault pilótapárosa az egyik legtapasztalatlanabb lenne a mezőnyben.
Azt a Renault-nál is elismerik, hogy a késői átállás miatt – a Lotust eredetileg a Mercedes motorhoz tervezték – nehéz évre számítanak az idén, de úgy vélik, a Red Bull-lal már nem jutottak volna előrébb. Marko egyébként biztos benne, hogy a Mercedest, akárcsak tavaly és tavalyelőtt, 2016-ban sem tudja majd megszorongatni senki.
„Ha semmi nem változik, az uralmuk folytatódni fog" – mondta. „A jelenlegi szabályok mellett lehetetlen behozni az előnyüket."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!