A Red Bull és a Renault együttműködése 2010 és 2013 között zsinórban négy egyéni és konstruktőri világbajnoki címet eredményezett, az elmúlt két évben azonban egyre inkább megromlott a csapat és a motorszállító kapcsolata. A Red Bull tavaly el is határozta, hogy új partner után néznek, de a többi gyártó nem adott nekik motort, ezért TAG Heuer néven továbbra is a Renault erőforrásait fogják használni.
A Renault közben felvásárolta a Lotust, és az idei szezontól újra gyári csapatot indítanak. A franciák F1-es programjának ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul elmondta, muszáj volt meghozniuk ezt a döntést, mert a Red Bull-lal már nem volt esélyük a győzelemre.
„Nyilvánvaló volt, hogy velük sehová sem tart a kapcsolatunk" – mondta Abiteboul, aki szerint a Red Bullnak eltérő elképzelései voltak az autó fejlesztéséről. „A jelenlegi szabályok mellett nagyon nehéz sikeres motorszállítónak lenni, ha nincs hozzáférésünk az egész csomaghoz, mert az autó fejlesztését összességében kell átlátni."
„Egy motorszállító-ügyfél kapcsolattal – főleg a Red Bull esetében – az a baj, hogy a Red Bull egy vagyont költött a kasztnira, pedig a szabályok miatt egyértelműen a motortechnológiába kellett volna sokkal több energiát belefektetnünk" – magyarázta a francia. „Ez a probléma vezetett a felismeréshez, hogy újra gyári csapatot kell indítanunk."
Abiteboul szerint a Renault sokat profitálhat abból, hogy szabadon rendelkezik az egész autó fejlesztésére elegendő forrásokkal. „Összességében több mint kétszer, majdnem háromszor akkora a költségvetésünk, mint korábban" – mondta. „A szervezeten belül is lesznek változások, új pozíciókat hozunk létre annak érdekében, hogy szorosabbá tegyük a kasztnival és a motorral foglalkozó részlegek kapcsolatát."
A Renault ettől függetlenül tisztában van vele, hogy az első évben még számos nehézséggel kell megküzdeniük. A Lotus például sokáig az eddigi motorszállító partneréhez, a Mercedeshez igazítva fejlesztette az autóját. „Az autónk még nem lesz olyan jó, mint szeretnénk, de hamar megoldjuk ezeket a problémákat" – nyilatkozta Alan Permane. „Az idei év arról fog szólni, hogy újra felépítsük a kapcsolatainkat. A 2017-es szabályváltozások pedig lehetőséget adnak majd arra, hogy sokkal versenyképesebbek legyünk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!