Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul szerint az osztrákokkal „sehová sem tartott” a kapcsolatuk, ezért muszáj volt újra gyári csapatot indítaniuk. A Red Bull túl sok pénzt ölt a kasztni fejlesztésébe.

A Red Bull és a Renault együttműködése 2010 és 2013 között zsinórban négy egyéni és konstruktőri világbajnoki címet eredményezett, az elmúlt két évben azonban egyre inkább megromlott a csapat és a motorszállító kapcsolata. A Red Bull tavaly el is határozta, hogy új partner után néznek, de a többi gyártó nem adott nekik motort, ezért TAG Heuer néven továbbra is a Renault erőforrásait fogják használni.

A Renault közben felvásárolta a Lotust, és az idei szezontól újra gyári csapatot indítanak. A franciák F1-es programjának ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul elmondta, muszáj volt meghozniuk ezt a döntést, mert a Red Bull-lal már nem volt esélyük a győzelemre.

„Nyilvánvaló volt, hogy velük sehová sem tart a kapcsolatunk" – mondta Abiteboul, aki szerint a Red Bullnak eltérő elképzelései voltak az autó fejlesztéséről. „A jelenlegi szabályok mellett nagyon nehéz sikeres motorszállítónak lenni, ha nincs hozzáférésünk az egész csomaghoz, mert az autó fejlesztését összességében kell átlátni."

A Renault szerint a Red Bull túl sok pénzt költött a kasztnira Forrás: AFP

„Egy motorszállító-ügyfél kapcsolattal – főleg a Red Bull esetében – az a baj, hogy a Red Bull egy vagyont költött a kasztnira, pedig a szabályok miatt egyértelműen a motortechnológiába kellett volna sokkal több energiát belefektetnünk" – magyarázta a francia. „Ez a probléma vezetett a felismeréshez, hogy újra gyári csapatot kell indítanunk."

Szorosabb együttműködés

Abiteboul szerint a Renault sokat profitálhat abból, hogy szabadon rendelkezik az egész autó fejlesztésére elegendő forrásokkal. „Összességében több mint kétszer, majdnem háromszor akkora a költségvetésünk, mint korábban" – mondta. „A szervezeten belül is lesznek változások, új pozíciókat hozunk létre annak érdekében, hogy szorosabbá tegyük a kasztnival és a motorral foglalkozó részlegek kapcsolatát."

A Renault ettől függetlenül tisztában van vele, hogy az első évben még számos nehézséggel kell megküzdeniük. A Lotus például sokáig az eddigi motorszállító partneréhez, a Mercedeshez igazítva fejlesztette az autóját. „Az autónk még nem lesz olyan jó, mint szeretnénk, de hamar megoldjuk ezeket a problémákat" – nyilatkozta Alan Permane. „Az idei év arról fog szólni, hogy újra felépítsük a kapcsolatainkat. A 2017-es szabályváltozások pedig lehetőséget adnak majd arra, hogy sokkal versenyképesebbek legyünk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!