Renault President Carlos Ghosn (C) shakes hands with British driver Jolyon Palmer (L) next to Danish Formula One driver Kevin Magnussen during the official presentation of the Renault's RS16, the first F1 car of the French firm in six years at Renault's technocentre in Guyancourt, near Paris on February 3, 2016.
Renault held a press conference in the run-up to the Australian Grand Prix of the FIA Formula One World Championship (F1), which will take place on March 20. The French firm, champions in 2005 and 2006, have not raced as a constructor since 2010 when it sold the shares in its team to Genii Capital – which eventually rebranded it as Lotus - to focus on its role as an engine supplier.
/ AFP / FRANCK FIFE
Vágólapra másolva!
Carlos Ghosn nem titkolja, hogy szívesen visszacsábítaná a gyári Renault csapat eddigi utolsó bajnokát, de a döntéseket a beosztottjaira bízza. Bár van két versenyzőjük, pilótafronton is hosszú távra terveznek.
Kevin Magnussen és Jolyon Palmer versenyezhet az idén a Renault-nál, Esteban Ocont pedig a kölcsönkapták a Mercedestől, tartalékpilótaként ezért ő várhat az esetleges beugrásra. Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség elnöke viszont nem titkolta, hogy ha rajta múlna, a márka F1-es történetének egyik meghatározó alakját, Fernando Alonsót harmadszor is az istállóhoz csábítaná.
„Hogy leszerződtetném-e Alonsót?” – kérdezett vissza Ghosn a spanyol AS című napilap érdeklődésére. „Mindenképpen. Természetesen szeretném, de ez nem az én hatásköröm. A csapat feladata meghozni a döntéseket, ezt elfogadom. A Forma-1-ben töltött éveink alatt rengeteg barátságot kötöttem, sok tehetséges versenyzővel találkoztunk, és Fernando az egyik legjobb közöttük. Kétségtelenül ő az egyik legkiválóbb versenyző ma a Forma-1-ben.”
Alonsót már tavaly is hírbe hozták a Renault-val, mert 2007 végén Enstone-ba menekült vissza, miután a McLaren szerződést bontott vele, de ez akkoriban inkább Flavio Briatorénak volt köszönhető, akit később csalás miatt kitiltottak az F1-ből. Nem sokkal később a spanyol a Ferrarihoz szerződött, a Renault pedig kiszállt az F1-ből. Alonso kijelentette, a vergődő McLaren-Honda az utolsó F1-es csapata, náluk tervezi befejezni F1-es pályafutását.
A Renault hosszú távú gondolkodásának másik bizonyítéka, hogy a tartalékpilótaként kinevezett Esteban Oconnal is terveznek, még akkor is, ha jelenlegi helyzete kissé bizonytalan, hiszen Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője elismerte, csak „kölcsönkapták” őt a Mercedestől. „Esteban remek erősítés számunkra az idén, örömmel segítjük a fejlődését. Egyelőre csak kölcsönben van nálunk, ahogy a fociban is szokás, aztán ki tudja még, mi lesz?”
Frederic Vasseur, az istálló új versenyigazgatója – Ocon korábbi GP3-as csapatfőnöke – kijelentette, jövőbeli versenyzőként számolnak a francia fiatallal, aki 2014-ben Max Verstappent is legyőzte az F3 Európa-bajnokságban. „Ha nem gondolnám, hogy jelöltként szóba jöhet, nem is lett volna értelme felkérnem őt a beugrásra” – mondta Vasseur, aki a Mercedesszel ápolt jó kapcsolatát is bevetette Ocon megszerzéséért. „Régóta ismerem Estebant, nagyon jó csapatjátékosnak tartom.”
Ocon továbbra is szerződésben áll a stuttgartiakkal, és várhatóan Pascal Wehrlein helyén versenyezhet majd a DTM-ben, de előtte meg kell állapodniuk a Manorral a német versenyző szerződtetéséről. Kisebb meglepetésre a Renault kötelékének tagja maradt a fejlesztőpilótaként alkalmazott Carmen Jordá is, aki elárulta, az idén a szimulátorozás mellett a Renault versenyzési lehetőséget is biztosít majd neki egy alsóbb kategóriában.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!