Míg az F1-es csapatok többsége az idén hivatalos keretek között, külön rendezvény keretében nem leplezi le a 2016-os autóját, a Red Bull még az új festésének is külön bemutatót tartott Londonban. Ennek az a fő oka, hogy a Renault-val történt szakítást követően elvesztették a gyári státuszukat, ezért az idei szezon a csapat főnöke, Christian Horner szerint „új kezdetet" jelent számukra.
Habár továbbra is az idén ismét gyári csapatot indító Renault motorjait fogják használni, egy új szponzor, a TAG Heuer nevére címkézik át. Ezzel összhangban az autó motorburkolatának alján a francia autógyár logóját a svájci óramárkáé váltotta fel, míg az oldaldobozról eltűnt az Infiniti felirat, és egyszerűen a Red Bull került a helyére, mert a Renault prémiummárkája sem támogatja tovább a Milton Keynes-i istállót. A Total ugyanakkor kitartott mellettük.
Az autó alapszínei jórészt megmaradtak, de a felület nagy részét uraló kék sötétebbre és mattra változott, akárcsak a sárga háttér előtti piros bika a motorburkolat tetején. „Úgy döntöttünk, tiszta lappal indulunk, és valami
innovatívabb, agresszívabb megjelenést próbálunk választani,
amely nemcsak a tömegből emelkedik ki, hanem a többiek visszapillantó-tükrében is gyorsan feltűnik" – mondta Horner. „Ami jól néz ki, az általában jól is megy."
A bemutatóra a szokásosnál áramvonalasabb frizurával érkező Daniel Ricciardo szerint „az új festés lenyűgöző, az autó nagyszerűen néz ki vele. Nekünk, versenyzőknek persze fontosabb, hogy a pályán hogyan teljesít, de azért a külseje sem mellékes."
A Red Bull a tavalyi RB11-et festette át, magát az új autót majd ők is csak február 22-én, az első tesztnap reggelén mutatják meg a nyilvánosságnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!