Tovább húzódik a 2017-re tervezett szabálymódosítások véglegesítése, miután a csapatok képviselői nem tudtak megállapodni a múlt hét során, értesült az Autosport. Az összes istálló képviselője és Charlie Whiting, az FIA technikai igazgatója a londoni Heathrow repülőtéren egyeztetett, de belső források szerint „továbbra is megkerülhetetlen problémák” maradtak, és a helyzet egy ideig „még zavarosabb lesz, mielőtt elkezd letisztulni.”
Ebből következően csak korlátozott mértékben sikerült a csapatoknak előrelépniük, így már csupán egy alkalmuk lesz arra, hogy megszüljék a döntéseket, mert március 1. után a 2017-re vonatkozó módosításokhoz egyhangú döntésre lesz szükség, ami az F1-ben nagyon ritka. A portál úgy tudja, a technikai igazgatók nem sokkal az F1-es Stratégiai Munkacsoport és az F1 Commission február 23-ra tervezett ülése előtt fognak újra egyeztetni.
Két probléma körvonalazódott az eddigi megbeszélések során: az egyik a leszorítóerő növelésének kérdése, a másik pedig a versenyzők védelme a pilótafülkében. Utóbbira az FIA előállt egy részleges megoldással, és a pilóták is támogatják a tervezett, koszorúhoz hasonló bukókeret bevezetését, de alternatívák is felmerültek, így egyelőre ezen a téren sem született meg az elhatározás az istállók részéről.
Szóba került a 2018-tól jelentősen csökkentett áron megvásárolható F1-es erőforrások kérdése is. Az FIA elérte a gyártóknál, hogy a jelenlegi körülbelül 25 millió eurós árat 12 millióra csökkentsék, azonban ennek részletei még kidolgozás alatt állnak. Szintén felmerült a 2017-re tervezett, szélesebb abroncsok és keréktárcsák miatti súlynövekedés, és tárgyaltak a felhasználható sebességváltók számának háromra csökkentéséről is a 2018-as szezontól.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!