Változtatott stratégiáján a Pirelli az idei tesztek előtt: míg tavaly a csapatoknak egyenként biztosított 110 gumiszett felének összetételét előre megszabták, 2016-ban szinte teljesen szabad kezet adtak az istállóknak. A Motorsport.com szerint mindössze annyit kötöttek ki, hogy
legalább egy esős és egy intermediate szettet kötelesek választani a teszthetenként rendelkezésükre álló 35 gumiszettből.
Ez lehetővé teszi a versenyzőknek, hogy eltérő arányban válogassanak a keverékek között, és kifejezetten bizonyos fejlesztési prioritásokra koncentráljanak, például rövid vagy hosszú etapokra, keményebb vagy lágyabb keverékekre. A gyártó döntése abból a szempontból is előnyös a csapatok szempontjából, hogy alaposan megismerhetik az új, lila jelzésű ultralágy abroncsot, amely bizonyos futamokon választható opció lesz, és agresszív bokszstratégiákat eredményezhet.
Árnyalja a képet, hogy a hosszadalmas gyártási és logisztikai folyamat miatt a szezon első futamaira a csapatok már korábban kénytelenek voltak leadni az igényléseiket a gumikeverékekkel kapcsolatban – erre az idei szezontól lehetőségük van –, így amit kikísérleteznek Barcelonában, várhatóan már csak az európai szezon nyitányától, pont a barcelonai Spanyol Nagydíjtól épül majd be szervesen a döntéseikbe.
A teszteken érvényes gumiválasztás fellazítása azt is jelenti, hogy a mért időeredmények még az eddigieknél is érdektelenebbek lesznek, hiszen egy újabb tényező befolyásolja majd a köridőket. A barcelonai pálya jellege miatt ettől függetlenül nem valószínű, hogy a csapatok tömegesen szavaznak majd a gyorsan elkopó, kifejezetten az utcai pályákhoz tervezett ultralágy gumikra, mert a kevés tesztnap miatt kulcsfontosságú, hogy minél hosszabb etapokat tegyenek meg a 2016-os autókkal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!