A héten hivatalosan is visszatért a versenypályára a Renault gyári F1-es csapata. A francia vállalat tavaly visszavásárolta egykori leányvállalatát, ami 2010 és 2015 között Lotus néven szerepelt, és az idei szezon során megkezdik az istálló fejlesztését, hogy a jövőben ismét esélyesek legyenek a győzelemre. Korábbi kétszeres világbajnokuk, Fernando Alonso viszont figyelmeztetett, hogy rögös út áll a francia-brit csapat előtt.
Ha a Renault visszatér, csak a győzelem lehet a céljuk,
de manapság az F1-ben mindenhez időre, pénzre és némi szerencsére is szükség van” – jelentette ki Alonso, aki 2002 és 2006, majd 2008-2009 során vezetett náluk. „Olyan ez, mint a McLaren-Honda esetében. A név és a múlt önmagában nem tesz sikeressé, de annak örülök, hogy (a Renault) visszatért” – tette hozzá a spanyol, akit a francia gyártó elnöke még mindig a legjobb versenyzőnek tart.
A Renault eredetileg Jolyon Palmerrel és Pastor Maldonadóval állapodott meg, de a venezuelai pilóta anyagi gondjai miatt Kevin Magnussen kaphatott lehetőséget az egyik autóban. Az istálló új versenyigazgatója, Frederic Vasseur viszont féleérthető nyilatkozatott tett, amit
a dán sajtó úgy értelmezett, hogy a McLarentől tavaly elküldött tehetség csak szükségmegoldás
az enstone-i csapatnál. Vasseur kénytelen volt határozottan cáfolni a neki tulajdonított kommentárt.
„Ez egy teljes baromság” – szögezte le a dán BT-nek. „Nem értem, miért csinálnak ebből ekkora ügyet Dániában. Egy belga újságíró megkérdezte tőlem, hogy érdekesnek találom-e (Stoffel) Vandoorne-t, és azt válaszoltam, hogy természetesen, de szerződése van a McLarennel. Nekem az a dolgom, hogy minden jó pilóta iránt érdeklődjek, de ez nem jelenti azt, hogy mindet le is igazolhatom” – próbálta árnyalni a képet Vasseur.
„Nagyon boldog vagyok a két pilótával, akik rendelkezésünkre állnak” – szögezte le. „Kevint hosszú évek óta ismerem. A junior kategóriákban nem versenyzett nálam, de mindig kemény ellenfél volt, és az élen szerepelt. 2015-ben rossz tapasztalatokat szerzett, de ez csak még motiváltabbá tette az idei szezonra, úgyhogy
számomra Kevin a tökéletes jelölt volt a szabad ülésünk elfoglalására”
– jelentette ki az F1-ben újonc, de egyébként rutinos csapatfőnök.
Magnussen szerdán majdnem egyévnyi kihagyás után ült vissza egy F1-es autóba, és elmondása szerint nem érezte magát bizonytalannak, de elismerte, nyugtalan volt, és kicsit el is felejtette, milyen F1-es autót vezetni, de örömmel nyugtázta, hogy sok kört megtehetett, így visszarázódott a ritmusba. „Rengeteg teendőnk van” – mondta.
Az autó balansza alapvetően jó, legalábbis passzol a vezetési stílusomhoz.
Könnyen vezethető és kiszámítható, ami jó alapot jelent, de több leszorítóerő és teljesítmény kell” – vélte a dán pilóta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!