Vasárnap délután a Forma-1 új amerikai csapata, a Haas F1 Team is megmutatta az első képeket az autójáról, amelyet a VF-16 névre kereszteltek. A nomenklatúra az anyacég, a Haas Automation első, 1988-ban bemutatkozott, VF-1 nevű CNC-marógépéből eredeztethető.
Habár a milliárdos Gene Haas alakulata a Ferrari partnereként szállt be a világbajnoki sorozatba, és a maranellóiak motorján túl az infrastruktúrájukat is használta a fejlesztésekhez, az előzetes félelmek nem igazolódtak be:
a VF-16 nem lett a Scuderia autójának másolata.
Már ránézésre is jelentősen különbözik az SF16-H-tól, és kifejezetten egyedi lett – különösen az orra, amelynek végéről hiányzik a más csapatoktól megszokott bütyök. A pilótafülke homlokfala előtt pedig van az orr-rész tetején egy érdekes búb.
A VF-16-ot a Haas Automation vállalati színeire, a szürke, a piros és az ezüst kombinációjára festették.
Az autó szombaton már meg is tette első köreit a spanyolországi Barcelonában,
ahol hétfőn az összes csapat részvételével megkezdődik a hivatalos tesztelés. Gene Haas a bejáratásról azt mondta, „rendben vagyunk. A felkészülés nagyon hosszadalmas volt, de mostanra elkészültünk, már csak fel kell tennünk az i-re a pontot."
A Haas F1 Team az első teljesen új csapat az F1-ben, amióta a Caterham/Lotus, a HRT és a Virgin/Marussia/Manor 2010-ben beszállt a sportba. Ebből a három alakulatból már csak az utolsó létezik, de a Haas nem titkolja, hogy magasra teszi a lécet, kezdettől fogva a pontszerzés lesz a célja. Versenyzőnek Romain Grosjeant és Esteban Gutiérrezt szerződtették le.
A csapatfőnök, Günther Steiner elismerte, hogy a VF-16 tervezésénél a tapasztalt istállók autóiból merítettek ihletet. „Rutinos tervezőink vannak, keményen dolgoztak az olyan finom aerodinamikai részleteken, amelyek együtt rengeteget számítanak" – mondta. „Technikai partnerünk, a Ferrari által szállított motor pedig meghatározta az autó hátulját, illetve annak méreteit."
A célunk a pontszerzés lesz"
– tette hozzá Steiner. „Először is meg kell mutatnunk, hogy képesek vagyunk elvégezni a munkát, el tudunk jutni a célig, ki kell vívnunk a rajongók és a többi csapat tiszteletét. Utána pontokat akarunk gyűjteni. Ez a végső célunk."
Gene Haas, akinek a cége évente 1 milliárd dolláros forgalmat bonyolít le, nem titkolta, hogy
az F1-es részvétellel a Haas Automationt szeretné népszerűsíteni.
„Nemzetközi értelemben a Forma-1 az autósport csúcsa, a legjobb minőségű megmunkáló eszközöket pedig a Haas Automation gyártja" – mondta.
„Ha azt halljuk, F1, pontosan tudjuk, miről van szó – egy globális versenysorozatról, amely a legmodernebb technológiát vonultatja fel, és a legnagyobb tehetségeket vonzza a tervezők és a mérnökök közül. A Haasnak az Egyesült Államokban kitűnő hírneve van, ezt szeretném világszerte is elterjeszteni."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!