A 2017-es szezontól várhatóan megjelennek az F1-ben a versenyzők fejét védő bukókeretek. A megoldással nagyjából már a pilóták is megbékéltek, de különböző műszaki részleteket még pontosítani kell, mielőtt a keret bekerülhetne a szabályokba, és a csapatok elkezdhetnék hozzá igazítani a 2017-es autóik terveit. A legfrissebb elgondolás szerint a keret és a pilótafülke felső pereme között plexi vagy golyóálló üveg is védené a versenyzőket.
A megoldásról Giorgio Piola, a Motorsport.com grafikusa készített látványterveket. Az alább is látható változat teljesen elszigetelné a versenyzőt a felé repülő objektumoktól, és van egy olyan elképzelés is, amely a látóterét szabadon hagyná, csak annak perifériájára kerülne szilárd, de átlátszó felület. Az ötletet egyelőre vizsgálják a csapatok, de tesztelni legfeljebb azután kezdik, hogy a bukókeret hasznosságáról megbizonyosodtak.
A portál információi szerint a bukókeretről február 11-én tárgyalnak ismét, de a 2017-es bevezetése már nem kérdéseses, csak a pontos műszaki jellemzőit kell kidolgozni. Az valószínűtlen, hogy már az első változatban is helyet kap a „szélvédő", de a döntéshozók szerint hosszabb távon szükséges lesz a pilótafülke legalább részleges befedése, illetve a versenyzők fejének átfogóbb védelme a kisebb törmelékek ellen is.
Az FIA kutatói először a vadászrepülőkön használt pilótafülkékkel kísérleteztek, azok viszont nem tudtak kellően ellenállni a becsapódó, és az ütközés pillanatában defektet kapó F1-es gumiknak. Ezért is döntöttek a bukókeret mellett, amely ellenállóbb, de nyitott szerkezet, viszont a szélvédő nélkül nem nyújt védelmet az apró törmelékek ellen. Aggodalomra ad okot ugyanakkor a szerkezet 10-15 kg-os többletsúlya, ráadásul a 2017-es autók a nagyobb keréktárcsák miatt még nehezebbnek ígérkeznek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!