Már a korábbi határidőket is túllépte az F1-es Stratégiai Munkacsoport a 2017-es technikai szabályokkal kapcsolatos kötélhúzással, de Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint még több kérdéses pont maradt. „Április végéig van időnk, hogy tisztázzuk a szabályokat” – idézte őt az Autosport. „A sport szempontjából
egy olyan autóval szeretnénk előállni, amely igazi kihívást jelent a pilóták számára, és megmutatja, ki a legény a gáton.
Mindenki azt akarja látni, hogy a versenyzők igazán megdolgoznak a pénzükért.”
Azért szeretnének változtatni a technikai szabályokon, hogy gyorsuljanak az autók, nehezebb legyen vezetni őket, és a pilóták számára nagyobb kihívást nyújtsanak, ettől remélik, hogy ismét növekedni kezd az F1 mostanában csökkenő nézettsége.
A kitűzött cél kb. 5 másodperces köridő-javulás,
az aktuális becslések szerint 3 és 4,7 másodperc közé tehető majd a tényleges fejlődés.
Horner nem elégedett azzal, hogy az általuk beterjesztett javaslatcsomag nagyon felpuhult az elmúlt hónapok során, de „legalább teszünk egy lépést a helyes irányba, még ha nem is akkorát, amekkorát szerettünk volna.” Reméli, hogy április végéig sikerül elérniük a kitűzött célt, mert „nagy kár lenne, ha elvesztegetnénk ezt a lehetőséget.”
Az eddig nyilvánosságra hozott részletek közé tartozik, hogy az autók orra 20 cm-rel hosszabb lenne az idén előírtaknál. Az első szárny szélessége 165-ről 180 cm-re nőne, és szélesebb lenne a gumik futófelülete is: elöl 24,5 helyett 30 cm-es abroncsokat használnának, hátul 32,5 cm helyett 40-et. Már ettől is nőne a tempó, ám az autók maguk is kiszélesednének, és alacsonyabb, de 80 helyett 95 cm széles hátsó szárnyat szerelnének fel rájuk, a diffúzor pedig hosszabb és magasabb lehetne.
Az egyik kérdéses pont a kerekek mérete:
„Kissé nyugtalanít minket, hogy a nagyobb kerekeknek nagyobb a légellenállása”
– mondta Horner. „Ha nem tudjuk kellően hatékonyabbá tenni az aerodinamikát, ilyen jelentős mechanikai tapadás mellett a versenyző sokkal többet megy majd padlógázzal. A motorteljesítmény így még fontosabb tényezővé válhat, ez a személyes aggodalmam.”
Az Auto Bild szerint viszont a Mercedes meglepően nagyvonalú javaslattal állt elő: a „teljesítménykonvergencia” elérése érdekében
megengednék, hogy a Ferrari, a Renault és a Honda 2%-kal megemelje az üzemanyag jelenleg 100 kg/ó-ban meghatározott pillanatnyi átfolyási korlátját,
ami nagyságrendileg 20 lóerő körüli teljesítménynövekedést eredményezhet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!