Ismét egy pályaversenyautó volánja mögé ül a lengyel Robert Kubica, aki 2011 januárjában történt ralibalesete előtt népszerű, nagydíjgyőztes F1-es pilóta volt. Kubica korábban a BMW Sauber és a Renault csapat színeiben versenyzett, és sokak – köztük Fernando Alonso – véleménye szerint
a világbajnoki címre is esélyes lett volna,
de életveszélyes sérüléseket szenvedett, amelyek miatt az egyik karját azóta is csak korlátozottan tudja mozgatni, ezért együléses autókat nem vezethet.
Kubica azóta változó sikerrel különböző raliversenyeken vesz részt: 2012-ben még szabadkártyás volt, majd csatlakozott a Citroenhez a 2013-as ERC bajnokságban és a WRC2-ben, az utóbbi résztvevőjeként öt győzelmet és hat dobogós helyet szerzett. 2014-ben a rali-világbajnokságban is bemutatkozhatott, aztán a Mercedes meghívására egy DTM autót is tesztelhetett, de a pályaversenyzés lehetősége a konkrétumok szintjén nem merült fel számára.
Egészen mostanáig, hiszen Kubica egy cseh raliversenyző, Martin Prokop váltótársaként
részt vesz a jövő hétvégén zajló 12 órás mugellói futamon
az MP-Sports által benevezett privát Mercedes-Benz SLS AMG GT3-mal. A sirályszárnyas versenyautóban az AMG 6,3 literes V8-as szívómotorja, hatsebességes, szekvenciális váltó és hátsókerékhajtás kapott helyet.
Februárban felmerült, hogy Kubica esetleg a Formula E-ben folytathatja pályafutását, miután a raliban anyagi gondjai akadtak, de a lengyel pilóta szerint nem tudna rendesen együléses autót vezetni. „Tervben volt egy F1-es teszt, és szívesen belevágtam volna, de feltettem a kérdést, hogy mi lesz utána” – idézte az UOL.
Nem tudom mozgatni a csuklómat és az alsókaromat.
A túraautókban vagy a raliban ezt megoldom a vállammal, de az F1-es pilótafülke túlságosan szűk” – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!