MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 20 : Romain Grosjean (FRA) of Haas-Ferrari locks up his front right tyre as he locks his brakes approaching turn 3 during the 2016 Formula 1 Rolex Australian Grand Prix at Albert Park circuit Melbourne, Australia on March 20, 2016. Asanka Brendon Ratnayake / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A Williams bírálta az F1 új istállóját, amiért másoktól vásárolják az alkatrészeket, de Gene Haas szerint aki motort vesz, ugyanezt az utat követi.
Nagy sikerrel, a 6. helyen mutatkozott be az F1-ben az új istálló, a Haas-Ferrari. Romain Grosjean révén a konstruktőri pontverseny 5. helyén kezdtek, de Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója bírálta Gene Haas csapatát, mert a szabályok adta lehetőséggel élve a lehető legtöbb alkatrészt szerzik be a Ferraritól, sőt a fejlesztés terén is együttműködtek az olasz ellenfelükkel. Symonds jobban szeretné, ha a csapatok önálló konstruktőrök lennének.
Vegyük figyelembe, hogy majdnem minden csapat vásárolja a motort valakitől”
– hívta fel a figyelmet Gene Haas. „Tény, hogy mi ennél kicsit messzebb mentünk, és a futómű, valamint a sebességváltó alkatrészeit is mástól vesszük meg, de szerintem ha valaki már a motort vásárolja valahonnan, elindul azon az úton, amit mi is követünk” – érvelt az amerikai üzletember.
Haas új látásmódot hoz az F1-be, hiszen a csapatát bevallottan nem úgy akarta felépíteni, ahogy mások tették, mert a korábbi modellek általában kudarcot vallottak. Nemrég elismerte, hogy alábecsülte az F1-es autók összetettségét, és most rámutatott:
A rajongók nem igazán értékelik az autókban lévő technológiákat.
Fontosabbnak tartom, hogy jobbak legyenek a futamok azáltal, hogy versenyképesebbé válunk, mint azt, hogy ki gyártotta le a technikát.”
Az amerikai tulajdonos elárulta, a NASCAR-ban már megedződött az ott folyó politikai játszmákban, ezért, nem aggódok a többi F1-es csapat lépései miatt. Kiemelte, hogy az Ausztrál Nagydíj sajtótájékoztatóján meleg fogadtatásban részesült az ellenfelek részéről.
„Szeretnek harcolni” – mondta róluk. „Ha jól megfuttathatjuk őket, értékelni fogják. Erről szól a versenyzés. Az ember nem akar könnyen győzelmeket elérni, annak mi értelme lenne? Ha valaki nyer, tudni akarja, hogy a többiek is mindent beleadtak. Ez okoz jó érzést.”
A Haas csapat megítélésével kapcsolatos okfejtés azonban valószínűleg nem áll meg a riválisokkal szemben, Bernie Ecclestone az Autoweek szerint azt nyilatkozta, hogy az amerikaiak autója
alapvetően egy Ferrari. Azért teljesít jól, mert az egy Ferrari, és az egész a Ferrari második csapata."
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke nem tagadta, hogy a pontszerzésben jelentős szerepe volt annak, hogy a Ferrari alkatrészeire és szaktudására támaszkodhattak, de korábban cáfolta, hogy az olaszok B-csapataként funkcionálnának.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!