A Mercedes megfúrná az F1 reformjait
Origo
2016. április 19. 20:11
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg steers his car during the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 17, 2016. / AFP PHOTO / JOHANNES EISELE
Bár a Mercedes mindhárom idei futamot megnyerte, a szezon váratlanul izgalmas versenyekkel kezdődött, köszönhetően a rádiókommunikáció visszaszorításának, a szerteágazó gumitaktikáknak és annak, hogy a jelenlegi szabályrendszer már a harmadik éve érvényben van. Így az üldözők egyre inkább kezdenek felzárkózni a Mercedes mögé.
Tavaly viszont egészen más összképpel indult az idény, ezért májusban a Stratégiai Munkacsoport tagjai megállapodtak, hogy 2017-re új technikai szabályrendszert dolgoznak ki. Ennek a célja az volt, hogy az autók körönként 4-5 másodperccel gyorsabbak legyenek, , nehezebb legyen vezetni őket, és vonzóbbá váljanak a közönség számára.
A törekvések egy része viszont már az idén, magától megvalósult, hiszen az autók technikai szabályváltozás nélkül is sokkal gyorsabbak, mint egy évvel ezelőtt voltak, a Mercedes erőforrása több mint 900 lóerős, és a versenyek egyelőre jóval izgalmasabbak, mint a tavalyi futamok többsége. Ebben a helyzetben Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elismerte, „nem tudja”, miért van szükség új szabályokra.
„Mi, vagy valaki más meglóg majd, és megnyeri a világbajnokságot,
mert az új szabályok miatt mindent az elejéről kell kezdeni” – jelentette ki az osztrák, aki cáfolta, hogy ezzel csapata jelenlegi előnyét próbálja konzerválni. „Pont magunk ellen beszélek, mert nyilvánvalóan nincs már akkora előnyünk, mint tavaly volt. A versenyek nagyszerűek, és még jobbak lesznek, ha békén hagyjuk a szabályokat.”
A Mercedes menedzsmentje és versenyzői az elmúlt hetek során többször is hangot adtak aggodalmuknak, hogy az autók gyorsulásához szükséges nagyobb leszorítóerő nem javítja, hanem éppen rontja majd a versenyzés színvonalát, mert még nehezebbé teszi az előzést. „A nagyobb leszorítóerő kizárólag a köridőkön látszik majd meg, de előzésből kevesebb lesz, mert az autók mögötti áramlás sokkal extrémebbé válik” – figyelmeztetett Wolff.
Az Ezüstnyilak 2014 óta mindössze hat futamot nem nyertek meg, és csak két alkalommal maradtak le a pole pozícióról. Wolff elismeri, ez „kényelmetlen a jogtulajdonos számára”, de úgy véli,
minél tovább változatlanul hagyjuk a szabályokat, a teljesítmények annál inkább kiegyenlítődnek. Most is éppen ez történik.”
„Vajon képesek leszünk elég gyorsan reagálni, és felismerni ezt, meghagyva azokat a szabályokat, amelyek most működőképesnek tűnnek? Nem tudom.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!