A Ferrarinak a szezon harmadik versenyén, a Kínai Nagydíjon sem volt sima napja: a pilótáik, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel ezúttal egymással ütköztek össze az első kanyarban. Vettel emiatt Danyiil Kvjatot okolta, sőt a leintés után nyíltan felelősségre is vonta, amiért szerinte egy öngyilkos manőverrel vetődött be melléjük a célegyenes végén – a Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene azonban nem osztja a véleményét. Ő sima versenybalesetnek látta a történteket.
Nem gondolom, hogy korrekt másokra mutogatni"
– mondta. „Kvjat is a saját versenyét futotta. Nagy sebességgel érkezett meg a kanyarhoz, de az ő helyében Seb és Kimi ugyanígy tett volna. (Vettel) letért az útjából, hogy védje a helyét, sajnos azonban Kimi pont ott volt. Ilyen a versenyzés, senkinek nincsenek előjogai. Egyszerű baleset történt. Ezek is hozzátartoznak a sporthoz, de természetesen nem jó, ha a pilótáink kiütik egymást."
Annak ellenére, hogy Kvjatot okolta, Vettel a futam után rögtön odament Räikkönenhez elnézést kérni. Ő jött ki jobban az ütközésből, hiszen pár körrel később, a Safety Car-fázis alatt tudta lecseréltetni a Ferrari sérült orrkúpját, és végül visszatornázta magát a 2. helyre, míg
Räikkönen a 19.-ről rámenős versenyzéssel is csak az 5.-ig jutott.
„Igen, bocsánatot kért, de az eredményen ez sajnos nem változtat" – mondta a finn, aki ugyanakkor nem haragszik a csapattársára. „Biztosra veszem, hogy a manőverében semmi szándékos nem volt. Ami történt, sem nekem, sem a csapatnak nem volt ideális, de néha előfordul az ilyesmi."
Räikkönen a baleset után remekül vezetett, és többek között Lewis Hamiltont is sikerült megelőznie egy kemény, kerék-kerék elleni párharc során. „Én fizettem a súlyosabb árat, utána viszont egyáltalán nem volt katasztrofális a verseny" – mutatott rá. „Többet vártunk tőle, de még mindig jobb ez az eredmény, mintha pontot sem szereztünk volna."
„Miután az ütközésben elvesztettem az első szárnyat, sőt defektet is kaptam, eljutottam a bokszig. A versenyem tulajdonképpen akkor kezdődött, de a sorsom is megpecsételődött ezzel."
Räikkönen hozzátette, hogy
az autója valószínűleg megsérült az ütközésben, mert nehéz volt vezetni.
Bár pénteken a Ferrari ígéretes tempót diktált a hosszú etapokon, nem tudja, hogy a problémák nélkül megszorongathatta-e volna a győztes Nico Rosberget.
Pár órával a leintés után Vettel is higgadtabban nyilatkozott a történtekről, Arrivabenéhez hasonlóan versenybalesetnek minősítve az első kanyarban történt incidenst, és dicsérve a Ferrari stratégiáját. „Kimi elfékezte magát, ezért megpróbáltam belülről megelőzni" – magyarázta. „Danyiil mellettem volt. Jobban rajtolt nálam, és eleinte ugyanúgy helyezkedett, mint én. Eltökéltem, hogy megelőzöm Kimit, Danyiil pedig eltökélte, hogy megelőz engem."
„Kimi balról visszahúzott a pálya közepe felé, Kvjat pedig hátulról érkezett, és a jobb oldalamra került, erre próbáltam reagálni. Igyekeztem kihátrálni a helyzetből, ezért
elvettem a gázt, és beletapostam a fékbe, de már esélyem sem volt."
Vettel, aki ezek után a 8. helyről előreverekedte magát a 2.-ra, hozzátette, hogy az ő autója is megsérült, ezért nem ment tökéletesen.
Az egyéni összetettben ugyanakkor így is megelőzte Räikkönent, és most az összetett 4. helyén áll, de Rosberghez képest már 42 pont a hátránya. Arrivabene elismerte, hogy a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne, aki a helyszínről nézte végig a versenyt, nem elégedett a helyzettel. „Ha az lenne, meg is kérdezném magamtól: vajon ilyen egy igazi elnök?" – firtatta Arrivabene.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!