A Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroringet az idei versenyszezon előtt végre teljes hosszában újraaszfaltozták, a pálya infrastruktúrája azonban nemzetközi viszonylatban egyre elavultabbnak számít. A létesítmény elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt már a tavaly júliusi F1-es versenyhétvége alatt bejelentette, hogy „önfenntartó motorizációs központtá" szeretné fejleszteni a pályát, amihez akkor a kormány több vezető politikusától elvi támogatást kapott. Lényegében az összes kiszolgáló épületet és lelátót le kellene bontani,
a teljes felújítás szerinte 20-25 milliárd forintba kerülne.
A Hungaroring csütörtöki „aszfaltavató" eseményén Gyulay azt állította, a pálya az elmúlt öt üzleti évben négyszer nyereséges volt, ezért a több mint 500 millió forintos újraaszfaltozást önerőből meg tudta oldani. „Ez csak egy része volt a felújításnak, a lelátóknak és a főépületnek is meg kell majd újulnia" – tette hozzá. „Ezt a gazdasági társaság saját erőből nem tudja megtenni, de azért van egy jó tulajdonosunk, az állam, hogy segítségünkre legyen."
Az ünnepségen szintén részt vevő Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter megerősítette, hogy a kormány már döntött a Hungaroring fejlesztésének támogatásáról. „A tervezés alatt álló
2017-es költségvetésben számottevő forrás került elkülönítésre a Forma-1-es pálya fejlesztése céljából"
– mondta. Bár megjegyezte, hogy a költségvetést értelemszerűen a parlamentnek is jóvá kell majd hagynia, és konkrét összeget nem említett, de annyit elárult, hogy „a többmilliárd forint, amit majd a 2016-os előkészítés után el fogunk költeni, nemcsak bennünket tehet büszkévé, nemcsak a versenyzőket és a sportág szerelmeseit, hanem mindenkit, aki ide ellátogat."
Seszták szerint „Magyarország számára a Forma-1 az egyik legfontosabb sportesemény minden évben", ezért a Hungaroringet összhangba kell hozni a 21. század követelményeivel, és a kormány elkötelezett a Magyar Nagydíj mellett.
A verseny korábban 2021-ig érvényes szerződését 2026-ig lényegében meghosszabbították – az Origo GPhírek úgy tudja, már a magyar fél minden illetékes tagja aláírta, jelenleg Bernie Ecclestone asztalán van. Seszták Miklós úgy nyilatkozott, az új szerződést „sokkal kedvezőbb pénzügyi feltételekkel" kötötték meg, ami értesüléseink szerint azt jelenti, hogy
a versenyrendezési és televíziós jogdíj évenkénti növekményét lealkudták 7,5-ről 5%-ra.
A felújítás azonban akkor sem ígérkezik egyszerű feladatnak, ha a szükséges anyagi fedezet meglesz hozzá, az épületek lebontása és újjáépítése ugyanis a két versenyszezon közötti holtidőben bajosan megoldható. Úgy tudjuk, a Hungaroring vezetése minimum két lépcsőben szeretné megvalósítani a fejlesztéseket. Először a célegyenes külső részén lévő fő tribünt bontanák el, és húznának fel a helyére egy, a spielbergi Red Bull Ringéhez hasonló fogadóépületet, a belső oldalon lévő boksz- és a főépületre utána kerülne sor.
A Hungaroringen az idén a WTCC április 23-24-i hétvégéjével kezdődik, és a DTM szeptember 23-25-i versenyeivel ér véget a nemzetközi szezon. A pálya közben a Forma-1 mellett újra vendégül látja a Kamion Eb-t is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!