Mindössze egy nap szünet után ismét pályára lépett az F1-es mezőny a Spanyol Nagydíj helyszínén, Barcelonában, ahol kedden és szerdán az idei két szezon közbeni teszt egyikét rendezik meg. A csapatok a megszokottak szerint egy autóval gyakorolhatnak, és a lehetőséggel a Sauber kivételével mindenki élt is, és igen eltérő feladatok elvégzésére használták a rendelkezésre álló 8 órát.
A délelőtt folyamán Jenson Button csapott leginkább a lovak közé, és a továbbra sem túl versenyképes McLarennel az ebéd előtt 1:23.753-at ért el lágy keverékű abroncsokkal, miközben aerodinamikai mérésekkel volt elfoglalva. A brit pilóta mögött szorosan, mindössze 1 századmásodperccel volt lemaradva a Ferrari színeiben dolgozó Sebastian Vettel.
A német pilóta délelőtt használt Pirelli gumikon futott, mivel a Ferrari megpróbálta szimulálni a szombaton számukra nem jól alakuló időmérő edzést. A Scuderia legfontosabb feladata kedden az időmérőn jelentkező gumikezelési problémáik megoldása volt, mielőtt szerdán átadják a volánt tesztpilótájuknak, Antonio Foucónak.
Ritka lehetőség, hogy rögtön egy nagydíj után tesztelhetünk ugyanazon a pályán többé-kevésbé azonos körülmények közepette”
– nyilatkozta Vettel az ebédszünetben. „Nem árulok el nagy titkot, amikor azt mondom, hogy küszködtünk egy kissé (a hétvégén), ezért kipróbáltunk ezt-azt a délelőtt. Alaposan át kell néznünk mindent, de nem csak ezért vagyunk ma itt. Próbáljuk az összes feladatunkat egy nap alatt elvégezni.”
A Mercedes a délelőtt folyamán szokás szerint hosszabb etapokat futott közepes keverékű gumikkal, így Nico Rosberg 1:25.099-es ideje nem volt meglepő. A Williams tesztautója viszont annál inkább: a grove-i istálló Alex Lynnt hívta be keddre, és
a brit fiatal egy kísérleti hátsó szárnyat kipróbálhatott, amely a ’90-es évek elején használtakra hasonlított, és egy plusz terelőlapot is tartalmazott.
Méretéből adódóan a jelenlegi szabályoknak nem felel meg, de lehetővé tette a csapat számára, hogy a 2017-re várható, megnövekedő leszorítóerőt szimulálják, de Lynn a nap végén elmondta, hogy a csapat csak az utolsó szektorban engedte meg neki, hogy hajszolja az autót az új szárnnyal, ezért annak viselkedéséről valószínűleg a szerdán szolgálatba álló Felipe Massa tud majd nyilatkozni.
A Ferrari német pilótája délután 1:23.220-ra javította a legjobb eredményét egy lágy gumival futott időmérő szimuláció során, ezzel gyorsabb tudott lenni a szombat délután elért 1:23.334-es körénél. A Scuderia közlése szerint különböző beállításokat próbálgatott eltérő üzemanyagszintekkel és gumikeverékekkel.
A német versenyző bő 1 tizedmásodpercet adott honfitársának, a Spanyol Nagydíj rajtja után történt balesetet kemény munkával feledtetni próbáló Rosbergre. A Mercedes pilótája ezúttal is a legszorgalmasabb volt a mezőnyben, a nap nagy része során a közepes keverékű gumikat használta, a futóművön és apróbb beállításokon dolgozott. A legjobb körét ő is lággyal érte el. Button a délután nem tudott javítani, így a 3. helyre ért oda nem sokkal megelőzve Romain Grosjeant és a Haast.
A francia a mezőnyben egyedüliként kipróbálta a Monacóban bemutatkozó ultralágy abroncsot,
így eredménye nem reprezentatív, ahogy Pascal Wehrlein 5. helyéből sem érdemes sok következtetést levonni.
Ennél sokkal fontosabb, hogy bemutatkozott a Renault továbbfejlesztett erőforrása, és két autóban összesen 193 kört, azaz majdnem három versenytávot megtett. Daniel Ricciardo 6., valamint Esteban Ocon 10. lett, de ez inkább a hosszú etapok, semmint az erőforrás teljesítménye miatt volt így. A francia fiatal múlt pénteken vezethette a Renault aktuális motorváltozatával szerelt autót, kedden pedig az új verziót is kipróbálhatta, és „nagyon-nagyon jónak” tartotta a fejlesztéseket. Ezzel Ricciardo is egyetértett.
Egyelőre boldogok vagyunk azzal, ahogy a dolgok állnak”
– nyilatkozta az ausztrál. „Meglátjuk, este mit találnak az adatokban, de minden egész megbízhatónak tűnt, és olyan simán működött, amennyire csak elképzelhettem” – mondta a Red Bull pilótája, aki szerint „mindenképpen előrelépést” hoz az új motorváltozat. „Most már csak az utolsó apró lépést keressük, hogy tényleg a Mercedes nyomába eredjünk, de egyre közelebb kerülünk, és ez izgalmas.”
A Red Bull a motor mellett apróbb újításokat is kipróbált, de elsősorban hosszútávú fejlesztésekre koncentráltak, ezért sem tették fel az ultralágy abroncsokat. Testvércsapatuk, a Toro Rosso színeiben a GP2 listavezetője, Pierre Gasly szerepelt. A francia fiatal 78 kör megtétele után elégedetten szállhatott ki az autóból, akkor is, ha
a nap végén műszaki hibák miatt nem tudott igazán gyors köröket futni.
„A tervezett program nagy részét befejeztük” – mondta Phil Charles, a Toro Rosso vezető versenymérnöke. „Számos délelőtti etap során az aeodinamikával foglalkoztunk, majd rögtön az ebéd után teljesítettük a beállításokkal kapcsolatos feladatokat. (Gasly) etapjai konzisztensek voltak, és velős visszajelzéseket adott. Már épp el akartuk engedni a gyeplőt, hogy mehessen néhány gyors kört a végén, amikor egy rendszerhiba megakadályozta, hogy pályára lépjünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!