Csak találgatni lehet, hogy a Ferrari a kulcsfontosságú pillanatokban elkövetett taktikai hibák mellett miért nem tudja hozni a 2016-os szezonra elvárt eredményeket. Monacóban már egyik autójukkal sem jutottak fel a dobogóra, nagyrészt az időmérőkön folytatódó gyengélkedésük miatt.
A Spanyol Nagydíj után felmerült, hogy az olaszok ellenfelei ügyesebben trükköznek a guminyomásokkal, de a Ferrari mérnöki munkáját vezető Jock Clear nem hiszi, hogy a téren kell keresniük a megoldást az időmérős problémákra.
„Az alacsonyabb nyomás jobb tapadást biztosít” – szögezte le az Auto Motor und Sportnak. „Az időmérőn, egy mért körös etapok során könnyebben tartjuk az értékeket a kívánatos tartományban. Nem hiszünk azokban a pletykákban, amelyek szerint bizonyos csapatok jelentősen csökkenteni tudják a guminyomásukat. Talán fél PSI-nyi értékkel, de nem kettővel” – szögezte le.
„Sok szóbeszéd kering azzal kapcsolatban, hogy okos megoldásokkal lehűtik a keréktárcsákat, de ezek mind tiltottak. Az FIA megerősítette, hogy minden autó megfelel a szabályoknak, és nekünk nincs okunk kételkedni ebben” – jelentette ki.
Bár a Ferrari teljesítménye egyelőre elmarad a várakozásoktól, és egyelőre nem tudtak igazán veszélyessé válni az Ezüstnyilakra, a Mercedestől elcsábított Clear nem aggódik jelenlegi munkáltatója szereplése miatt.
„A Mercedeshez viszonyított lemaradásunk nagyobb, mint amit előzetesen kiszámoltunk, de kisebb az előző szezon átlagánál, és az utolsó 2015-ös szezonnál is. Ez a dolog pozitív oldala. Csökkentjük a hátrányunkat, és biztosak vagyunk abban, hogy a két teljesítménygörbe a jövőben fedni fogja egymást. Az egyetlen kérdés csupán az, hogy mikor.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!