Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg steers his car at the Baku City Circuit, on June 18, 2016 in Baku, during the third practice session for the European Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Még 2014-ben sem volt akkora előnyük, mint az Európa Nagydíjon. Az egyenesben és a lassú kanyarokban is sok időt nyertek a Ferrarival szemben.
Letaglózta a riválisokat a Mercedes csapat a bakui Európa Nagydíjon, amelyet Nico Rosberg simán megnyert, és Lewis Hamilton is csak azért nem állhatott dobogóra, mert az időmérőn összetörte az autóját, a futamon pedig rossz motorüzemmódban maradt az autója. A nyers tempó tekintetében viszont nem volt kérdés, hogy az Ezüstnyilak megközelíthetetlenek Azerbajdzsánban.
„Már pénteken jól odatettük az autót” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. „Vannak helyek, ahol azonnal megtaláljuk a jó teljesítmény kulcsát. A pálya összetett, de a nagy sebességű részek miatt az erőforrás meghatározó szerepet játszik, beleértve az energia visszanyerését, visszatáplálását, a motor vezethetőségét és az aerodinamikai hatékonyságot.”
Wolff kijelentette, nem a lehető legnagyobb leszorítóerőre koncentráltak, mert az még a szűk, kanyargós szakaszokon sem kellett, sokkal inkább arra összpontosítottak, hogy a megfelelő kompromisszumot érjék el, és ez megtérült számukra.
Talán előnyös helyzetbe hozott minket, így lehetett ez az egyik legjobb pályánk 2014 óta.”
Bár a bakui aszfaltcsík a második leghosszabb a versenynaptárban, így is letaglózó eredmény, hogy az időmérőn Nico Rosberg a Q3-ban 0,757 másodperccel gyorsabb volt az azonos motorral szerelt Force Indiát vezető Sergio Péreznél, ráadásul a Q2-ben még ennél is jobb időt ment. A Mercedes a Ferrarit is állva hagyta, bár a futamot végül Sebastian Vettel a 2. helyen fejezte be.
A fölény magát a későbbi győztest is meglepte: „Sajnos mi sem értjük okát, de rá kellene jönnünk, mert ezen a hétvégén hihetetlenül gyors volt az autónk” – ismerte el Rosberg, honfitársa viszont adott neki tippeket.
Elég sok időt nyertek az egyenesekben”
– mondta Vettel az Ezüstnyílról. „Talán túl meredek szárnyállásokat használtunk, bár viszonylag sok időt vesztettünk a lassú kanyarokban is. Kiokoskodtak valamit a gumik kezelése terén, ezért jobbak voltak ott. Ha van ott valami rafinált megoldás, arra nekünk is rá kell jönnünk, nem maradhatunk le.”
Az Autosport számításai szerint a Mercedes átlagos előnye a legközelebbi ellenfelével szemben tavalyelőtt 0,611, tavaly 0,583 másodperc volt az időmérőkön, az idén pedig 0,503, vagyis nem csökkent jelentősen.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!