BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 16: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing during previews ahead of the European Formula One Grand Prix at Baku City Circuit on June 16, 2016 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images,) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160616-00162 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A háromszoros futamgyőztes szerződését meghosszabbították, 2018 végéig lemondhat róla a Ferrari. Ricciardo szimulátoron már kipróbálta a bakui pályát is.
Igaznak bizonyulnak a héten megjelent olasz lapértesülések, amelyek szerint Daniel Ricciardo további két évig, 2018 végéig biztosan a Red Bull versenyzője marad. Hivatalos bejelentés egyelőre nem történt, így az évi 20 millió euróra becsült szerződés részleteiről még semmit sem lehet tudni, de Ricciardo a Sky Sportsnak megerősítette, hogy marad Milton Keynesben.
A szerződés eddig is hosszabb távra szólt, és bizonyos szempontból mindig kitartott eddig,
de ez függ a teljesítménytől, és úgy tűnik Helmut (Marko) és a csapat is elégedett azzal, amit Max (Verstappen) és én csinálunk, ezért meg akarnak tartani minket” – jelentette ki.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már Verstappen leszerződtetésekor, a Spanyol Nagydíj előtt kijelentette, hogy az istálló egy időre kiszáll a pilótapiacról, azóta viszont két valószínű győzelmet is elszúrtak Ricciardónak, aki Monaco után azt mondta, kezd aggódni, hogy 26 évesen esélye sincs a világbajnoki címért harcolni, és kijelentette, oda megy, ahol a győzelem lehetőségét ígérik neki.
Jelenleg úgy néz ki, hogy ez a legjobb hely, ahol lehetek. Ha a Mercedes nem változtat a felállásán, akkor nincs más hely, ami vonzó lehetne”
– mondta a háromszoros futamgyőztes, aki iránt sajtóhírek szerint a Ferrari is érdeklődött. „A jövő évi szabályváltozások szerintem nagyon kedveznek nekünk, és remélem, hogy 2017-ben tényleg a világbajnoki címért küzdhetünk.”
A döntés rossz hír Carlos Sainznak, aki a héten elmondta, reméli, hogy ő is lehetőséget kap majd a Red Bulltól, de így belátható időn belül nem marad hely számára, és kénytelen lesz további éveket lehúzni a Toro Rossónál vagy kiszakadni a Red Bull tehetségkutató programjából. Az eddigi példák alapján egyik változat sem ígér számára hosszú pályafutást az F1-ben, de Sainz a többi elkallódó fiatalnál jobban szerepel. Ennél viszont Ricciardót sokkal inkább az foglalkoztatja, hogy
Helmut Marko szerint a Red Bull akár 1,2 másodpercet is veszthet a bakui hosszú egyenesekben.
„Remélem téved, mert az nagyon soknak tűnik” – mondta az ausztrál, aki szerint a Williams ellen 1 másodpercet még be tudna hozni a kanyargós szakaszokon, de a Mercedeseknél és a Ferrariknál is csak minimálisan lehet gyorsabb a kanyarokban is.
Rengeteg kanyar 2-es és 3-as fokozatban vehető be, és nagy leszorítóerőt igényelnek, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül az egyeneseket,
még a 3-as kanyar után sem, ahol használhatjuk a DRS-t, mert az is nagyon hosszú. A 12-es kanyar után is nagyon sokáig megyünk padlógázzal. A kanyarok leszorítóerőt igényelnek, az egyenesek viszont egyáltalán nem. Holnap szerintem kompromisszumot kötünk, aztán meglátjuk, hogy milyen irányba indulunk el.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!