Scuderia Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen steers his car at the Baku City Circuit, on June 17, 2016 in Baku, during the first practice session for the European Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / KIRILL KUDRYAVTSEV
Vágólapra másolva!
Trükkös napja volt a Ferrarinak, Vettel részben tudja, hogy miért voltak lassabbak az élmezőnynél, de azt mondta, mivel még csak péntek van, nem aggódik a helyzet miatt.
Csak a középmezőnyben szerepeltek a Ferrarik pénteken, a bakui Európa Nagydíj szabadedzésein. A nagyon hosszú, poros, gyors, és bizonyos pontokon kifejezetten szűk utcai pályán Sebastian Vettel majdnem 2 másodperc hátrányt szedett össze Lewis Hamilton mögött a második tréningen, Kimi Räikkönen viszont még ennél is lassabb volt.
Ráadásul Räikkönen autójában elromlott az MGU-K is,
Vettelt pedig elővigyázatosságból lassításra kérték, és visszarendelték a bokszba. „Féltünk attól, hogy valami hasonló történhet, úgyhogy a végén egy laza körrel zártunk” – utalt Vettel csapattársa problémájára. „Egyébként szerintem rendben volt a mai napunk, sok kört tettünk meg.”
„Kár azért, mert az egyik autónknál probléma merült fel, de a másikkal minden oké volt” – célzott Vettel a saját Ferrarijára. „A tempó terén még nem igazán állunk jól, úgyhogy ezt meg kell vizsgálnunk, de szerintem holnap jobb helyzetben leszünk” – tette hozzá. „Nem jó érzés néhány másodperc lemaradásban lenni, ez nem jó hír számunkra, de ennek egy részére van magyarázatunk, a többivel kapcsolatban meg majd meglátjuk, mit hoz a holnap.”
A Ferrarinak nem tett jót, hogy a várakozásoknál megint jóval hűvösebb volt Bakuban a pénteki edzések során, Vettel a rádión panaszkodott is, hogy a virtuális Safety Car fázis során kihűltek a gumijai, mert az akkor éppen előtte haladó Fernando Alonso „egy buszos kiránduláson vett részt Bakuban.”
Trükkös napunk volt, a nyers tempót elnézve talán nem alakult teljesen simán, de pénteken még nem kell túlságosan aggódnunk.”
Räikkönen a pálya szélén, a bukótérben fejezte be a második szabadedzést, miután műszaki hiba miatt blokkolt az autója, és a paddockba visszaérve azt mondta, nem tudja, mi történt, de a Ferrari addigra már szólt Vettelnek, hogy az MGU-K mondta fel a szolgálatot. A 2007-es világbajnoknak a megállás előtt sem volt könnyű dolga, megint a gumikkal gyűlt meg a baja.
„Nehezemre esett, hogy egy körön munkára bírjam a gumikat, nem pontosan úgy működnek, ahogy szeretnénk” – nyilatkozta. „Az egykörös tempónk még nem elég jó, de minél többet megyünk, annál jobb a helyzet. Nem tudjuk, hogy a többiek mivel foglalkoztak, de nálunk a balansz nagyjából oké volt. Most viszont az a fontosabb, hogy egy körön jobban működjenek a gumik, most ez tűnik nehézségnek, valamit ki kell találnunk, hogy jobban tapadjanak.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!