Nico Rosberg úgy futotta meg a pole pozíciót érő körét a Hungaroringen, hogy áthaladt egy sárga zászlós szakaszon, s hiába vette el a gázt kicsit, vetélytársai közül többeknek szúrta a szemét, hogy nem kapott büntetést. A legtöbb pilótának az a baja, hogy nincs egyértelműen definiálva, hogy legalább mennyivel kell csökkenteni a tempót sárga zászlók esetén, ezért következetesség sincs a szankciók terén
Lewis Hamilton a Német Nagydíj előtt úgy vélte, hogy amíg nem pontosítják az előírásokat, ezentúl mindenki csak minimálisan fogja csökkenteni a sebességét. "Ahogy az előző futamon említettem, precedenst teremtettek" - mondta. "Ezen a hétvégén elegendő lesz csupán picit felemelni a lábunkat a gázról (sárga zászlónál), és egyetlen tizedet veszíteni."
A szabályok szövegét egyszer sem változtatták meg 8 éves korom óta, egyszerűen csak mindig másképp értelmezik őket."
Többek közt Kimi Räikkönen és Jenson Button is azt sürgeti, hogy tisztázzák a homályos pontokat.
Max Verstappen veszélyesnek érzi a precedenst. "A probléma az, hogy mindenki lassított, egyetlen versenyzőt kivéve, aki lila (abszolút legjobb) részidőt ment és megszerezte a pole pozíciót, és nem törölték a köridejét. Ez határeset, vagy kicsit át is ment a határon" - véli. "Mostantól azt fogjuk gondolni dupla sárga zászlóknál, hogy elég csak kicsit lassítani, nagyjából egy tizednyi lendületet veszteni, közben pedig javíthatunk a köridőn. A veszély az, hogy nem lehet tudni, mi vár ránk a kanyar mögött."
Alonso számára semmi sem változott
A McLaren versenyzője, Fernando Alonso ugyanakkor kijelentette: neki semmi sem fog változni. Szerinte rendre olyankor fújják fel a sárga zászlós ügyeket, amikor az befolyásolhatná a világbajnoki küzdelmet.
"16 éve versenyzem az F1-ben, és sohasem volt baj a sárga zászlókkal, kivéve akkor, ha a vb-címért harcolók közül valaki érintett volt" - mondta, megemlítve a 2012-es Brazil Nagydíjat is, amikor Sebastian Vettelt érte az a vád, hogy szabálytalanul előzött. "Nekem nincs bajom, és a jövőben sem lesz. Nincs mit tisztázni."
"A sportfelügyelőknek rendelkezésre áll az összes információ és a telemetriai adatok.
Időnként kiszabnak büntetéseket, máskor meg nem; ez mindig így volt."
Hozzátette, hogy ő maga továbbra is lassítani fog a sárga zászlóknál.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!