McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso drives during the second practice session ahead of the Formula One Grand Prix of Germany at the Hockenheim circuit, southern Germany, on July 29, 2016. / AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ
Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnoknál betelt a pohár, azt mondja, már nem is próbálja követni a folyamatosan változó szabályokat. Kifakadása után az FIA megint módosított a pályaelhagyások elbírálásán.
A szabályok folyamatos faragása mindennapos lett a Forma-1-ben az idei szezon során. Emlékezhetünk az időmérő lebonyolításával kapcsolatos fiaskóra, a rádiózás megszigorítására, majd teljes liberalizálására, vagy a legutóbbi ügyre, a pályaelhagyások megítélésére. Fernando Alonso kijelentette, ő elvesztette a fonalat a szabályváltozások sorozatában.
„Nem érdekel, feladtam” – mondta a McLaren versenyzője. „Mondják meg minden versenyen, hogy mit tegyünk! Minden futamra megváltoztatnak valamit, most meg ott tartunk, ahol körülbelül egy éve voltunk.”
„Azt hiszem, Spában volt, hogy bekeményítettek a rádió terén, és várták, hogy a bajnokság és a versenyek is szuperlátványosak lesznek, aztán semmi sem történt. Csak még rosszabb lett, ezért visszatáncolunk. Ugyanez a helyzet a pályaelhagyással. Tilos volt, aztán szabad, most meg ismét a háromcsapásos szabály érvényes. Az időmérő előtt megkérdezem majd, hogy mit kell tennünk, és nem vesztegetem tovább az időmet.”
Alonso jóslata beigazolódott, mert az FIA péntekről szombatra virradóan ismét megváltoztatta a pályaelhagyásokkal kapcsolatos álláspontját. Charlie Whiting versenyigazgató ragaszkodott ahhoz, hogy az 1-es kanyarban szigorúan bírálják el a pálya kiszélesítését, de a Stratégiai Munkacsoport tagjai azt akarták, hogy az FIA egyáltalán ne foglalkozzon ezzel a kérdéssel.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, végül Bernie Ecclestone közbenjárását kérték. Szombatra Whiting álláspontja is kissé lazult, és új szabályozásról tájékoztatta az istállókat.
„Megfigyeltük, hogyan használják (a versenyzők) a kerékvetőket a 12-es kanyar kijáratánál, és figyelembe vettük a 12-es tegnap esti megbeszélés felvetéseit” – írta Whiting a pálfordulásról. „Úgy érezzük, hogy az 1-es kanyarban a használható pálya határának a kerékvető külső, vagyis a pályától legtávolabbi szélének kellene lennie. Ha bármelyik versenyző az autó bármely pontjával átlépi ezt a pontot, megvizsgáljuk, hogy ezáltal előnyt szerzett-e.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!