BOTTAS Valtteri (fin) Williams f1 Mercedes FW38 action during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of England from july 8 to 10, in Silverstone, Great Britain - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A finn szerint meg kell szabni a határokat, különben nem lenne igazságos a versenyzés. Megjósolhatatlannak tartja, hogy mennyit változnak a köridők a Hungaroring új aszfaltján.
A Hungaroringet teljes hosszában újraaszfaltozták a 2016-os idényre, és több kanyarban a rázóköveket is kicserélték. A 4-es és a 11-es kanyarban dupla szélességű kerékvetőket helyeztek el, amelyek hasonlítanak azokhoz, amelyek Ausztriában több autónál is a felfüggesztés törését okozták, ezért sokan veszélyesnek tartották őket. A Hungaroringen azonban a kerékvetők egy szintben helyezkednek el a mögöttük kialakított bukótérrel, ezért a pályát elhagyó versenyzők valójában nem bűnhődnek a hiba miatt.
Az FIA ezért pénteken bejelentette, hogy a Magyar Nagydíj hétvégéjén újfajta módszerrel,
elektronikusan fogják mérni, hogy a pilóták milyen mértékben lépik át a határokat.
Noha sokan ellenzik a pályaelhagyások szigorú ellenőrzését, Valtteri Bottas szerint valamit mindenképpen tenni kell, hogy kordában tartsák a pilótákat. A finn úgy véli, az elektronikus ellenőrzés jó megoldás lehet.
"Ha beválik, mindenképpen jó ötletnek tartom, hiszen megkönnyíti a pályaelhagyásokról döntő sportfelügyelők dolgát" - válaszolta az Origo GPhírek kérdésére a finn, aki hozzátette, közelről még nem látta az új rázóköveket. "Szerintem szükség van erre a szabályra. Ha nem jelölnénk ki a határokat, mindenki olyan ívet használna, amilyet akar - néhányan betartanák a szabályokat, mások viszont nem, és ez nem lenne teljesen igazságos. Remélhetőleg az új megoldás működik majd."
Mások is támogatják
A pályaelhagyások elektronikus úton történő ellenőrzését Daniel Ricciardo sem tartja rossz módszernek. "Szerintem jó ötlet. Ha muszáj büntetni a pályaelhagyásokat, ezzel a módszerrel legalább pontosan le tudják mérni, ki mekkorát hibázott" - nyilatkozta az Origo GPhíreknek. "Biztonsági okokból a bukóterekre is szükség van, de
így legalább megakadályozhatják, hogy valaki előnyszerzés céljából hajtson le a pályáról."
A Sauber versenyzője, Marcus Ericsson egyelőre csak remélni tudja, hogy a rendszer működni fog, de szerinte is szükség van egy megbízható ellenőrzési módszerre. "Remélem, hogy működni fog, mert láttam pár helyet, ahol szélesebben fordulva egyértelműen időelőnyhöz lehet jutni, és nem szeretjük az ilyen vitákat" - mondta a kérdésünkre. "Bízom benne, hogy az új rendszer megbízható lesz, és akkor használatban marad az időmérőn és a versenyen is."
Mennyivel lesz gyorsabb a köridő?
Az új aszfalt miatt sokan arra számítanak, hogy az idei nagydíjon megdől az eddigi, 2004 óta fennálló pályacsúcs, mert áprilisban a WTCC-ben és a formaautós betétfutamokon is lényegesen javultak a köridők. Bottas szerint azonban előre lehetetlen megmondani, hogyan változnak a köridők egy hasonló módosítás után.
"Manapság soha nem tudhatjuk, mire számíthatunk egy új aszfalton" - vélekedett. "Persze utánanézhetünk, hogy más szériákra milyen hatással volt, de a körülmények soha nem ugyanolyanok, és ugyanaz a módosítás máshogy hathat a különböző autókra. Ráadásul másfajta gumikeverékeket használunk, és a várhatóan nagyon magas pályahőmérséklet is befolyásolja, hogyan viselkedik az autónk az új aszfalton."
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!