A Telegraph arról számolt be, hogy a Forma-1 anyavállalata 2015-ben 76,3 millió dollárral 329,9 millió dollárra növelte az operatív profitját, és körülbelül ennyivel, 77,5 millióval 1,3 milliárd dollárra csökkentek a kiadásaik is, 1,7 milliárdos bevétel mellett. Ez különösen jó hír a mostani tulajdonosoknak, akik a pletykák szerint közel állnak az F1 eladásához. A vevő az amerikai Liberty Media Corporation lehet.
A bevételek növekedése a csapatoknak is jót tesz, mivel a nekik kiosztott jogdíjak összege is 4,7%-kal növekedett, és új rekordot állított fel 903,8 millió dollárral. Ez meglehetősen egyenlőtlen arányban, kétoldali megállapodások és az eredmények figyelembe vételével oszlik meg a 11 istállóból 10 között.
Az F1 jövedelmezősége a közeljövőben sincs veszélyben, mert nagy összegű szerződéseket kötöttek a Sky csoporttal és a Heinekennel, a font a tavalyinál még alacsonyabb árfolyamon mozog, a pályák által fizetett rendezési díjak a hosszútávú szerződésekben meghatározottak szerint folyamatosan emelkednek, és a csapatok 2020-ig garantálták, hogy biztosan részt vesznek a világbajnokságban.
Miközben az F1-nek jól megy, és a helyszíni nézőszámok is emelkednek, a teltházas Brit Nagydíjat rendező Silverstone-t Bernie Ecclestone szerint „meg kell menteni.”
Az F1 ügyvezetője erről az Independentnek beszélt, miután kiderült, hogy a Jaguar a Porsche vétója miatt nem írhatta alá a 33 millió fontos lízingszerződést, így a pálya továbbra is a Brit Autóversenyzők Klubja (BRDC) tulajdonában maradt. Az ügyvezetői feladatokat ellátó Patrick Allent nemrég fizetett szabadságra küldték, mert „túl közel állt” az üzletre szintén pályázó Lawrence Tomlinsonhoz, a Ginetta autógyártó tulajdonosához.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!