Tavaly ilyenkor mindent megtett volna a Red Bull, hogy megszabaduljanak az alulteljesítő Renault motoroktól, de alternatíva híján végül meghosszabbították a szerződést, és a gyári csapat által is használt erőforrást építik be az autójukba, TAG Heuer néven. A Renault viszont összekapta magát, a tavalyi gyenge és megbízhatatlan motor után már a szezonnyitóra is egy versenyképesebb változattal érkeztek, a Monacóban bevetett fejlesztés pedig dobogóesélyessé tette a Red Bullt.
„A legnagyobbat a motor terén ugrottuk, és ezért jár az elismerés” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak. „A tavaly év végén végrehajtott átszervezés, az új filozófia, és az elvégzett fejlesztések révén a motor látható előrelépést tett. Nagyjából megfeleztük a különbséget a Mercedeshez képest, és ez jó iránynak tűnik, ami tükrözi a Viry-ben kialakított jó technikai irányítást.”
„A karosszéria terén is fejlődtünk, és persze ezeknek összhangban kell működniük, de a javulás tekintetében a legfontosabb összetevőnek a motort mondanám.”
A Renault az idén már nem tervez jelentős újításokat,
de a 2017-es szezon kezdetén már versenyképessé kívánnak válni. Horner a korábbiakkal ellentétben már bízik partnerükben, mert elmondása szerint a tavasszal leszállított motorok „abszolút hozták azt, amit a szezon előtt ígértek.”
„Ha ezt ismét meg tudják tenni, akkor remélhetőleg jelentősen csökkenthetjük a hátrányunkat, legalább az idei Mercedeshez képest. Ki tudja, náluk mi van előkészületben, de így is újabb lépést tehetünk előre.”
A Red Bull a várakozásokat felülmúlva a nyári szünet előtt megelőzte a Ferrarit
a konstruktőri pontversenyben, Horner is elismerte, hogy „elképzelni sem merték”, hogy ez megtörténhet, és a helyzet mindenkinek lökést ad a csapatnál.
„Lehet érezni a gyárban, hogy mindenki bizsereg ettől. Úgy érezzük, hogy az év második felében még erősebbnek kellene lennünk, és a bajnokság vége felé jó csatába bonyolódhatunk a Ferrarival. Hihetetlen eredményt érhetünk el, ha a Ferrarit legyőzzük a konstruktőri bajnokság 2. helyéért folyó versenyben, ehhez arra kell építenünk, amit az első félidőben elértünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!