Scuderia Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen (C) steers his car at the Baku City Circuit, on June 17, 2016 in Baku, during the first practice session for the European Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / KIRILL KUDRYAVTSEV
Vágólapra másolva!
A semmiből épített fel egy új F1-es csapatot az idei szezonra az amerikai Gene Haas, de elismerte, ha újrakezdené, inkább hallgatna Bernie Ecclestone-ra, és megvenne egy másikat.
Látványos szerepléssel, és gyors pontszerzésekkel mutatkozott be az F1-ben az idei szezon elején a Haas istálló. Az amerikai együttes a Ferrari technikai és szakmai támogatását élvezi, és csak autójuk egy részét építik önállóan, részben ezért is döntöttek úgy, mint mindent a nulláról alakítanak ki, és nem vették meg az akkor még csődben lévő Manort vagy más istállót.
„Bernie (Ecclestone) mindig azt kérdezte tőlem, hogy miért nem veszek meg egy létező csapatot” – ismerte el Gene Haas, a csapat tulajdonosa az Autosportnak. „Ez tulajdonképpen jobb ötlet lett volna, mert akkor csak 10 csapat létezett, és gazdaságilag előnyösebb lett volna. Bernie-nek talán igaza volt, mert sok előnye van annak, ha az ember csapata a legjobb 10 között van.”
Haas a szezon elején még jó döntésnek tartotta, hogy tiszta lappal indultak, de menet közben rájött, hogy a logisztikai kiadásokra rengeteg pénz elmegy, ezek egy részét pedig a jogtulajdonos átvállalja a stabil csapatoktól.
A Haas viszont egyelőre nem részesül ezekből a forrásokból, így mindent kénytelen saját zsebből finanszírozni.
„A többiek nem csak a jogdíjakból részesülnek, hanem szállítmányozási költségtérítést és repülőjegyeket is kapnak a csapataik számára” – nyilatkozta Haas. „Rengeteg anyagi segítséget kapnak a már megszilárdult csapatok.”
Az amerikai istálló remekül kezdte a szezont, azonban később elvesztek az autójuk beállításai között,
és a fejlesztési versenyben sem tudták tartani a lépést a többiekkel, így kicsúsztak a pontszerzők közül. A tulajdonos elmondta, reméli, jövőre többet ki tudnak hozni a Ferrarival való együttműködésükből, mert „eddig mindig volt némi tétovázás a Ferrari részéről az FIA szabályai miatt. Mindig nagyon-nagyon óvatosan követték a szabályokat.”
„Az autónk eléggé eltér a Ferrariétól, ezért kicsit küszködünk azzal, hogy kiismerjük” – mondta Haas. „A Ferrari rengeteg alkatrészt szállít nekünk, de nem feltétlenül adnak át információt. Az embereinknek nagyon sokat kell maguktól megtanulniuk, és olyan embereket kell szereznünk, akik tudják, hogyan működnek az autók.
Nem mehetünk csak úgy oda a Ferrarihoz, hogy megkérdezzük.”
Haas szerint a különböző elemek működésének megértése a legnagyobb probléma most a csapatnál, és szeretné szorosabbra fűzni az együttműködést. Úgy véli, ez a Scuderiának is jót tenne a Mercedes utoléréséért folytatott küzdelemben.
„Nekünk is az a célunk, hogy hátrébb megelőzzük az ellenfeleinket, úgyhogy ebben osztozunk velük” – nyilatkozta. „Szerintem több együttműködés jól jönne, mi legalábbis mindent megtennénk, hogy mindkét fél jól járjon. A Ferrari viszont nagyon óvatos. Mindig minden FIA direktívát betartanak, szinte vallásosan teszik ezt. Már-már idegesítő szinten.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!